Na początku października br. rozpoczęto prace budowlane związane z rozbudową zakładu OLE2 GKN Driveline Polska Sp. z o.o.
Zakład ten rozpoczął działalność w czerwcu 2016 r. Wówczas w ramach pierwszej fazy projektu inwestycyjnego wartego 68 mln złotych, oddano do użytku halę o powierzchni 14,3 tys. m2.
Teraz jego powierzchnia zostanie podwojona, ponieważ hala produkcyjno-magazynowa powiększona zostanie o 16,5 tys. m2 oraz dodatkową powierzchnię biurową (1 340 m2).
Zakład ten rozpoczął działalność w czerwcu 2016 r. Wówczas w ramach pierwszej fazy projektu inwestycyjnego wartego 68 mln złotych, oddano do użytku halę o powierzchni 14,3 tys. m2.
Teraz jego powierzchnia zostanie podwojona, ponieważ hala produkcyjno-magazynowa powiększona zostanie o 16,5 tys. m2 oraz dodatkową powierzchnię biurową (1 340 m2).
- Rozbudowa jest kontynuacją projektu z lat 2015-2016 roku - mówi dyrektor zakładów w Oleśnicy Mariusz Karolewski. - W związku ze zmianami w GKN Driveline planowany wcześniej drugi etap - rozbudowa hali - został odłożony w czasie. W lipcu tego roku GKN w Oleśnicy gościł nowego właściciela Grupy w osobach zarządu firmy Melrose Industries Plc. W trakcie wizyty został potwierdzony projekt rozbudowy zakładu. Głównym jej celem jest usprawnienie przepływu materiału w obu zakładach (produkcja komponentów, montaż półosi i wałów napędowych) oraz uzyskanie dodatkowej powierzchni produkcyjnej, która w przyszłości ma zostać wykorzystana pod nowe projekty.
Wartość inwestycji, która zostanie oddana do użytku we wrześniu przyszłego roku to 56 mln złotych. - Przewidywany wzrost zatrudnienia o około 40 osób jest wartością szacunkową, gdyż finalnie będzie on zależeć od nowych projektów - zaznacza Mariusz Karolewski.
GKN rozpoczęło działalność w Polsce w 1996 roku i obecnie zatrudnia ponad 1 200 osób. Wytwarzane w Oleśnicy półosie i wały napędowe są dostarczane do aut takich klientów, jak: Mercedes-Benz, Grupa Volkswagen, FCA, PSA/Opel, Volvo, BMW i wiele innych.
W 2017 roku w GKN Driveline Polska zostało wyprodukowanych 6,2 mln półosi, 14,5 mln komponentów, 5,1 mln odkuwek i 500 tys. wałów napędowych.
GKN w Polsce:
Wartość inwestycji, która zostanie oddana do użytku we wrześniu przyszłego roku to 56 mln złotych. - Przewidywany wzrost zatrudnienia o około 40 osób jest wartością szacunkową, gdyż finalnie będzie on zależeć od nowych projektów - zaznacza Mariusz Karolewski.
GKN rozpoczęło działalność w Polsce w 1996 roku i obecnie zatrudnia ponad 1 200 osób. Wytwarzane w Oleśnicy półosie i wały napędowe są dostarczane do aut takich klientów, jak: Mercedes-Benz, Grupa Volkswagen, FCA, PSA/Opel, Volvo, BMW i wiele innych.
W 2017 roku w GKN Driveline Polska zostało wyprodukowanych 6,2 mln półosi, 14,5 mln komponentów, 5,1 mln odkuwek i 500 tys. wałów napędowych.
GKN w Polsce:
- Lipiec 1996 - utworzenie GKN Automotive Polska Sp. z o.o. w Polsce (Twardogóra)
- 13 Lipiec 1999 - uroczyste otwarcie fabryki w Oleśnicy
- Czerwiec 2002 - pierwsza rozbudowa fabryki o 7,2 tys. m2
- Październik 2005 - otwarcie Kuźni Przemysłowej
- Maj 2008 - uruchomienie Centrum Logistycznego i Narzędziowni
- Grudzień 2012 - uzyskanie pierwszego pozwolenia strefowego (Wałbrzyska SSE Invest-Park)
- Październik 2013 - rozbudowa (o 6,8 tys. m2) i re-layout budynku
- Czerwiec 2014 - uzyskanie drugiego pozwolenia strefowego
- Maj 2014 - uruchomienie produkcji wałów napędowych
- Lipiec 2015 - rozpoczęcie budowy nowego zakładu w Oleśnicy
- Czerwiec 2016 - oddanie do użytku zakładu w Oleśnicy przy ulicy Krzywoustego
- Październik 2018 – rozpoczęcie rozbudowy zakładu przy ulicy Krzywoustego (o 17,8 tys. m2)