GreenWay Polska wprowadza nową politykę cenową. Jak informuje spółka, mimo znaczących podwyżek cen energii elektrycznej, kierowcy korzystający częściej z usług firmy zapłacą od początku 2019 r. niższą niż do tej pory stawkę za kWh.
Klienci GreenWay będą mieli do wyboru trzy plany cenowe: Energia Standard, Energia Plus i Energia Max, różniące się wysokością opłaty miesięcznej oraz stawką za kWh. Do tej pory cennik GreenWay zawierał tylko jedną stawkę za kWh, uzależnioną jedynie od typu i mocy ładowarki.
- Zmiana polityki cenowej to nasza odpowiedź na potrzeby klientów - powiedział Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. - Przez blisko 2 lata obecności na polskim rynku, zdążyliśmy przyjrzeć się zwyczajom i potrzebom polskich kierowców aut elektrycznych i wiemy, w jaki sposób pomóc im w minimalizowaniu kosztów eksploatacji.
W nowej ofercie GreenWay Polska, dla klientów ładujących sporadycznie, do 50 kWh miesięcznie (to około 2-3 ładowania samochodu z niewielką baterią), najbardziej korzystny będzie plan Energia Standard, funkcjonujący jak dotychczasowy, bez opłaty miesięcznej. Plan Energia Plus dedykowany jest kierowcom, którzy ładują swoje samochody na stacjach GreenWay kilka - kilkanaście razy w ciągu miesiąca. Wówczas, przy konsumpcji energii na poziomie 50 - 200 kWh miesięcznie, średnia cena uwzględniająca koszt opłaty miesięcznej i stawkę za kWh, może spaść do 1,79 zł/kWh. Dodatkowo, czas bez opłat za minutę zostanie w tym planie wydłużony do 60 minut.
Kierowcy, którzy ze stacji korzystają jeszcze częściej, mogą zdecydować się na plan Energia Max, który zapewnia najniższe opłaty przy dużej ilości energii pobieranej miesięcznie. Przy konsumpcji miesięcznej na poziomie 400 kWh średnia opłata, uwzględniająca koszt abonamentu, spada do 1,54 zł/kWh. Czas bez opłat za minutę wydłużony jest w tym planie aż do 90 minut.
W razie potrzeby (na przykład planowanego wyjazdu podczas wakacji czy intensywnego korzystania z infrastruktury ładowania w jakimś okresie), klienci będą mogli w każdej chwili przejść z planu standardowego na abonamentowy i zrezygnować z niego wówczas, kiedy zapotrzebowanie na energię spadnie. Przejście z Planu Energia Standard na Energia Plus i Max to kwestia jednego dnia i nie wiąże się z żadną opłatą za zmianę.
Ze względu na bardzo znaczący wzrost kosztów energii elektrycznej w Polsce w ostatnich miesiącach, stawka za 1 kWh w Planie Energia Standard zostanie podniesiona do 2,19 zł brutto. Jak informuje GreenWay, cena ta, przy niewielkim popycie na usługi ładowania, wynikającym z małej ilości samochodów elektrycznych w Polsce, jest niższa niż koszty bezpośrednie świadczonych usług. Na cenę za usługę ładowania pojazdów elektrycznych wpływają koszty związane z zakupem i budową stacji, utrzymanie sieci oraz koszty związane z energią elektryczną. Na te ostanie składa się nie tylko koszt samej energii elektrycznej, ale także utrzymania przyłącza energetycznego. W zależności od mocy ładowarki, może to stanowić zasadniczy czynnik wpływający na cenę za usługę ładowania. Przy założeniu, że na stacji zapewniającej moc 50 kW odbywa się jedno ładowanie dziennie, sam koszt stałej opłaty za moc umowną to ponad 2 zł za każdą kWh energii przekazaną do samochodu elektrycznego.
- O zmianie polityki cenowej myśleliśmy już od jakiegoś czasu, obserwując zachowania naszych klientów w zakresie korzystania z usług - poinforował Rafał Czyżewski. - Natomiast podwyżka cen za usługę okazała się konieczna, a zmiany, jakie wprowadzamy w cenniku odzwierciedlają wzrost kosztu energii elektrycznej. Wierzymy jednak, że wprowadzenie nowej polityki cenowej zniweluje efekt podwyżek dla tych, którzy korzystają z ładowania w większym stopniu.
Klienci GreenWay będą mieli do wyboru trzy plany cenowe: Energia Standard, Energia Plus i Energia Max, różniące się wysokością opłaty miesięcznej oraz stawką za kWh. Do tej pory cennik GreenWay zawierał tylko jedną stawkę za kWh, uzależnioną jedynie od typu i mocy ładowarki.
- Zmiana polityki cenowej to nasza odpowiedź na potrzeby klientów - powiedział Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. - Przez blisko 2 lata obecności na polskim rynku, zdążyliśmy przyjrzeć się zwyczajom i potrzebom polskich kierowców aut elektrycznych i wiemy, w jaki sposób pomóc im w minimalizowaniu kosztów eksploatacji.
W nowej ofercie GreenWay Polska, dla klientów ładujących sporadycznie, do 50 kWh miesięcznie (to około 2-3 ładowania samochodu z niewielką baterią), najbardziej korzystny będzie plan Energia Standard, funkcjonujący jak dotychczasowy, bez opłaty miesięcznej. Plan Energia Plus dedykowany jest kierowcom, którzy ładują swoje samochody na stacjach GreenWay kilka - kilkanaście razy w ciągu miesiąca. Wówczas, przy konsumpcji energii na poziomie 50 - 200 kWh miesięcznie, średnia cena uwzględniająca koszt opłaty miesięcznej i stawkę za kWh, może spaść do 1,79 zł/kWh. Dodatkowo, czas bez opłat za minutę zostanie w tym planie wydłużony do 60 minut.
Kierowcy, którzy ze stacji korzystają jeszcze częściej, mogą zdecydować się na plan Energia Max, który zapewnia najniższe opłaty przy dużej ilości energii pobieranej miesięcznie. Przy konsumpcji miesięcznej na poziomie 400 kWh średnia opłata, uwzględniająca koszt abonamentu, spada do 1,54 zł/kWh. Czas bez opłat za minutę wydłużony jest w tym planie aż do 90 minut.
W razie potrzeby (na przykład planowanego wyjazdu podczas wakacji czy intensywnego korzystania z infrastruktury ładowania w jakimś okresie), klienci będą mogli w każdej chwili przejść z planu standardowego na abonamentowy i zrezygnować z niego wówczas, kiedy zapotrzebowanie na energię spadnie. Przejście z Planu Energia Standard na Energia Plus i Max to kwestia jednego dnia i nie wiąże się z żadną opłatą za zmianę.
Ze względu na bardzo znaczący wzrost kosztów energii elektrycznej w Polsce w ostatnich miesiącach, stawka za 1 kWh w Planie Energia Standard zostanie podniesiona do 2,19 zł brutto. Jak informuje GreenWay, cena ta, przy niewielkim popycie na usługi ładowania, wynikającym z małej ilości samochodów elektrycznych w Polsce, jest niższa niż koszty bezpośrednie świadczonych usług. Na cenę za usługę ładowania pojazdów elektrycznych wpływają koszty związane z zakupem i budową stacji, utrzymanie sieci oraz koszty związane z energią elektryczną. Na te ostanie składa się nie tylko koszt samej energii elektrycznej, ale także utrzymania przyłącza energetycznego. W zależności od mocy ładowarki, może to stanowić zasadniczy czynnik wpływający na cenę za usługę ładowania. Przy założeniu, że na stacji zapewniającej moc 50 kW odbywa się jedno ładowanie dziennie, sam koszt stałej opłaty za moc umowną to ponad 2 zł za każdą kWh energii przekazaną do samochodu elektrycznego.
- O zmianie polityki cenowej myśleliśmy już od jakiegoś czasu, obserwując zachowania naszych klientów w zakresie korzystania z usług - poinforował Rafał Czyżewski. - Natomiast podwyżka cen za usługę okazała się konieczna, a zmiany, jakie wprowadzamy w cenniku odzwierciedlają wzrost kosztu energii elektrycznej. Wierzymy jednak, że wprowadzenie nowej polityki cenowej zniweluje efekt podwyżek dla tych, którzy korzystają z ładowania w większym stopniu.