Volvo Polska dostarczyło dwanaście miejskich autobusów hybrydowych do Krakowa. To pierwsze przegubowe hybrydy i pierwsze autobusy Volvo w tym mieście. Od dziś te nowoczesne i ekologiczne pojazdy kursują na liniach regularnych.
Kraków to drugie w Polsce miasto, które eksploatować będzie przegubowe autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid. Przyjechały one do Krakowa bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku.
Pasażerowie będą mogli korzystać z szeregu udogodnień zamontowanych na pokładzie nowych autobusów, m.in. portów USB do ładowania smartfonów czy nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Pojazdy są ponadto wyposażone w monitoring, automaty biletowe i klimatyzację - sterowaną oddzielnie dla przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy.
Autobusy Volvo 7900 Hybrid mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, zwłaszcza podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się automatycznie na zasilanie niewielkim silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche.
- Zakup autobusów hybrydowych jest elementem wielkich zakupów nowego taboru dla mieszkańców Krakowa. Tylko w przeciągu trzech ostatnich lat - od 2016 do 2018 roku - do Krakowa zostało dostarczonych prawie 350 autobusów o wartości niemal pół miliarda zł - powiedział Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa.
- Kraków to kolejne polskie miasto, które stawia na elektromobilność, dzięki czemu mieszkańcy mogą jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Dostarczone przez Volvo Polska autobusy hybrydowe bardzo dobrze sprawdzą się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas postoju i przy niedużych prędkościach zużywają mniej paliwa, emitują mniej zanieczyszczeń, są ciche, a co za tym idzie - dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla - powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
- Od początku roku obserwujemy bardzo duże zainteresowanie polskich miast zelektryfikowanymi autobusami. Bardzo nas to cieszy, gdyż Volvo już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym - jako jedyny producent autobusów miejskich, stawiając na autobusy hybrydowe, elektryczno-hybrydowe (plug-in) oraz całkowicie elektryczne. Z dzisiejszej perspektywy widać, że w podobnym kierunku zmierzają operatorzy komunikacji miejskiej w polskich miastach - dodała Małgorzata Durda.
Oprócz Krakowa, miejskie autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą już w Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Białymstoku i Warszawie. Jesienią tego roku planowane są dostawy do Krosna i Inowrocławia. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
Kraków to drugie w Polsce miasto, które eksploatować będzie przegubowe autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid. Przyjechały one do Krakowa bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku.
Pasażerowie będą mogli korzystać z szeregu udogodnień zamontowanych na pokładzie nowych autobusów, m.in. portów USB do ładowania smartfonów czy nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Pojazdy są ponadto wyposażone w monitoring, automaty biletowe i klimatyzację - sterowaną oddzielnie dla przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy.
Autobusy Volvo 7900 Hybrid mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, zwłaszcza podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się automatycznie na zasilanie niewielkim silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche.
- Zakup autobusów hybrydowych jest elementem wielkich zakupów nowego taboru dla mieszkańców Krakowa. Tylko w przeciągu trzech ostatnich lat - od 2016 do 2018 roku - do Krakowa zostało dostarczonych prawie 350 autobusów o wartości niemal pół miliarda zł - powiedział Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa.
- Kraków to kolejne polskie miasto, które stawia na elektromobilność, dzięki czemu mieszkańcy mogą jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Dostarczone przez Volvo Polska autobusy hybrydowe bardzo dobrze sprawdzą się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas postoju i przy niedużych prędkościach zużywają mniej paliwa, emitują mniej zanieczyszczeń, są ciche, a co za tym idzie - dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla - powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
- Od początku roku obserwujemy bardzo duże zainteresowanie polskich miast zelektryfikowanymi autobusami. Bardzo nas to cieszy, gdyż Volvo już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym - jako jedyny producent autobusów miejskich, stawiając na autobusy hybrydowe, elektryczno-hybrydowe (plug-in) oraz całkowicie elektryczne. Z dzisiejszej perspektywy widać, że w podobnym kierunku zmierzają operatorzy komunikacji miejskiej w polskich miastach - dodała Małgorzata Durda.
Oprócz Krakowa, miejskie autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą już w Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Białymstoku i Warszawie. Jesienią tego roku planowane są dostawy do Krosna i Inowrocławia. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.