W 2018 r. produkcja autobusów w Polsce o masie całkowitej powyżej 8 ton wysoki poziom 4553 szt., czyli o 93 szt. (+2,1%) więcej niż w 2017 roku.
Pozycję produkcyjnego lidera ma cały czas MAN, który w 2018 r. wyprodukował w fabryce Starachowicach 1781 autobusów, czyli o 57 szt. więcej niż rok wcześniej (+3,3%). Do tego wyniku trzeba dopisać ponad 200 szt. podwozi, które głównie trafiły do takich krajów jak: Singapur, Hiszpania czy Izrael. Cały czas strategicznym produktem MAN są autobusy miejskie, ale nie tylko – w 2018 roku fabryka wyprodukowała także kilkadziesiąt kompletnych egzemplarzy autobusów międzymiastowych Lion`s Intercity. To realizacja koncernowego projektu, aby wszystkie zakłady MAN były w stanie zmienić swój profil produkcyjny w zależności od popytu na rynku. W 2018 r. wyjątkowo głównym odbiorcami pojazdów są Niemcy (655 szt.), a na drugie miejsc wskoczyła … Polska (243 szt.) Dla porównania - w 2016 roku udział Polski w zakupach autobusów produkowanych w zakładzie Starachowicach wyniósł … 4 szt.
Drugie miejsce w produkcyjnym rankingu w 2018 r. zajął Solaris Bus&Coach. Bramy fabryki w Bolechowie opuściło w zeszłym roku łącznie 1105 autobusów (-132 szt. / -10,6% w porównaniu do 2017 r.) oraz rekordowa liczba 136 trolejbusów (o 54 szt. więcej niż rok wcześniej). Razem daje to wynik 1241 pojazdów, co oznacza podobny rezultat, jak w 2017 r. Aby sprostać rosnącym obciążeniom produkcyjnym ( w tym także produkcji elektrobusów), Solaris zmodernizował montaż w Bolechowie oraz spawalnię szkieletów w Środzie Wlkp. Równolegle w 2019 r. firma zamknie się proces generacyjnej wymiany rodziny autobusów miejskich i od końca tego roku zakład będą opuszczały tylko egzemplarze z serii Nowe Urbino. W 2018 r. głównym odbiorcami autobusów z logo "jamnika" były takie kraje jak: Polska (393 szt.), Niemcy (150 szt.) i Litwa (149 szt.)
Więcej w serwisie Infobus.
Pozycję produkcyjnego lidera ma cały czas MAN, który w 2018 r. wyprodukował w fabryce Starachowicach 1781 autobusów, czyli o 57 szt. więcej niż rok wcześniej (+3,3%). Do tego wyniku trzeba dopisać ponad 200 szt. podwozi, które głównie trafiły do takich krajów jak: Singapur, Hiszpania czy Izrael. Cały czas strategicznym produktem MAN są autobusy miejskie, ale nie tylko – w 2018 roku fabryka wyprodukowała także kilkadziesiąt kompletnych egzemplarzy autobusów międzymiastowych Lion`s Intercity. To realizacja koncernowego projektu, aby wszystkie zakłady MAN były w stanie zmienić swój profil produkcyjny w zależności od popytu na rynku. W 2018 r. wyjątkowo głównym odbiorcami pojazdów są Niemcy (655 szt.), a na drugie miejsc wskoczyła … Polska (243 szt.) Dla porównania - w 2016 roku udział Polski w zakupach autobusów produkowanych w zakładzie Starachowicach wyniósł … 4 szt.
Drugie miejsce w produkcyjnym rankingu w 2018 r. zajął Solaris Bus&Coach. Bramy fabryki w Bolechowie opuściło w zeszłym roku łącznie 1105 autobusów (-132 szt. / -10,6% w porównaniu do 2017 r.) oraz rekordowa liczba 136 trolejbusów (o 54 szt. więcej niż rok wcześniej). Razem daje to wynik 1241 pojazdów, co oznacza podobny rezultat, jak w 2017 r. Aby sprostać rosnącym obciążeniom produkcyjnym ( w tym także produkcji elektrobusów), Solaris zmodernizował montaż w Bolechowie oraz spawalnię szkieletów w Środzie Wlkp. Równolegle w 2019 r. firma zamknie się proces generacyjnej wymiany rodziny autobusów miejskich i od końca tego roku zakład będą opuszczały tylko egzemplarze z serii Nowe Urbino. W 2018 r. głównym odbiorcami autobusów z logo "jamnika" były takie kraje jak: Polska (393 szt.), Niemcy (150 szt.) i Litwa (149 szt.)
Więcej w serwisie Infobus.