28 czerwca br. w Warszawie zostały podpisane listy intencyjne pomiędzy rządem kraju stawropolskiego oraz polskich firm, z którymi Intrall RUS zamierza współpracować w ramach projektu uruchomienia fabryki pojazdów w Stawropolu (Rosja).
Firmy, z którymi podpisano listy intencyjne to dostawcy, którymi Intrall współpracował działając w Lublinie (Intrall Polska). Mając pozytywne doświadczenia i zaufanie do polskich partnerów, wyszedł z propozycją, aby współpracę tę wznowić w ramach nowego projektu w Rosji. Dzięki temu polscy kooperanci uzyskają szansę na długoterminowe zamówienia. W sumie podpisano listy z sześcioma podmiotami, tj: Andoria, Geo Globe Polska Sp. z o.o., Intap, Mechanix, PW Stanisław Skóra oraz Stomil Sanok.
- Bardzo się cieszę, że doszło do podpisania listów intencyjnych z naszymi polskimi partnerami i że stało się to w obecności najwyższych przedstawicieli władz kraju stawropolskiego. Jest to dowodem na to, że inwestycja Intrall jest bardzo ważna dla rozwoju tego regionu i ma pełne wsparcie ze strony władz. Jestem przekonani, że nasza współpraca z polskimi partnerami, która została symbolicznie zapoczątkowana podczas tej uroczystości, będzie nie tylko korzystna dla obu stron, ale stanie się pozytywnym przykładem partnerskiej i udanej współpracy polskiego i rosyjskiego biznesu. Życzylibyśmy sobie bowiem wszyscy, aby stosunki gospodarcze pomiędzy naszymi krajami były bardziej aktywne i w pełni wykorzystywały potencjał, jaki tkwi w naszych gospodarkach. Leży to w naszym wspólnym interesie, aby tę współpracę rozwijać, szczególnie, jeśli chodzi o polskie i rosyjskie firmy z sektora MŚP - powiedział Anatolij Lejrich, przewodniczący Rady Dyrektorów Intrall RUS.
Podpisanie listu i prezentacja były jednym z punktów wizyty przedstawicieli rządu kraju Stawropolskiego w Polsce, która odbywa się w dniach 27-28 czerwca br., na zaproszenie Wicepremiera RP Waldemara Pawlaka.
Intrall RUS to rosyjska spółka akcyjna, która zamierza zbudować fabrykę samochodów w Stawropolu (Rosja) oraz ośrodek badawczo-rozwojowy i montownię aut w Polsce. Intrall zamierza produkować samochody użytkowe, lekkie ciężarówki i samochody terenowe. Wartość całej inwestycji szacuje się na 270 mln euro. Budowa zakładów powinna rozpocząć się pod koniec 2011 roku, a pierwsze samochody mają zjechać z taśm w 2014 roku. Jak powiedział Anatolij Lejrich docelowo w Stawropolu ma być produkowanych 60 tys. pojazdów rocznie. Ponadto 50 proc. komponentów będzie wytwarzana w pobliżu fabryki.
Większość produkcji będzie się odbywać w Stawropolu na południu Rosji. Jednak polska część inwestycji będzie bardzo ważna dla projektu. W Polsce powstanie ośrodek badawczo-rozwojowy, w którym będą opracowywane prototypy nowych samochodów oraz zakład produkcyjny, gdzie ma się odbywać montaż ograniczonej ilości modeli seryjnych - około 2,5-5 tys. aut rocznie. W pierwszym etapie w OBR w Polsce będzie zatrudnionych 50 inżynierów. Gdy ruszy produkcja aut, zatrudnienie może wzrosnąć do 500-600 osób. Pierwszym modelem, produkowanym w ramach inwestycji Intrall będzie LUBO. Następnie do produkcjizostaną wprowadzone auta terenowe oraz samochody specjalne znanej czeskiej marki Praga, której właścicielem jest Intrall.
Firmy, z którymi podpisano listy intencyjne to dostawcy, którymi Intrall współpracował działając w Lublinie (Intrall Polska). Mając pozytywne doświadczenia i zaufanie do polskich partnerów, wyszedł z propozycją, aby współpracę tę wznowić w ramach nowego projektu w Rosji. Dzięki temu polscy kooperanci uzyskają szansę na długoterminowe zamówienia. W sumie podpisano listy z sześcioma podmiotami, tj: Andoria, Geo Globe Polska Sp. z o.o., Intap, Mechanix, PW Stanisław Skóra oraz Stomil Sanok.
- Bardzo się cieszę, że doszło do podpisania listów intencyjnych z naszymi polskimi partnerami i że stało się to w obecności najwyższych przedstawicieli władz kraju stawropolskiego. Jest to dowodem na to, że inwestycja Intrall jest bardzo ważna dla rozwoju tego regionu i ma pełne wsparcie ze strony władz. Jestem przekonani, że nasza współpraca z polskimi partnerami, która została symbolicznie zapoczątkowana podczas tej uroczystości, będzie nie tylko korzystna dla obu stron, ale stanie się pozytywnym przykładem partnerskiej i udanej współpracy polskiego i rosyjskiego biznesu. Życzylibyśmy sobie bowiem wszyscy, aby stosunki gospodarcze pomiędzy naszymi krajami były bardziej aktywne i w pełni wykorzystywały potencjał, jaki tkwi w naszych gospodarkach. Leży to w naszym wspólnym interesie, aby tę współpracę rozwijać, szczególnie, jeśli chodzi o polskie i rosyjskie firmy z sektora MŚP - powiedział Anatolij Lejrich, przewodniczący Rady Dyrektorów Intrall RUS.
Intrall RUS to rosyjska spółka akcyjna, która zamierza zbudować fabrykę samochodów w Stawropolu (Rosja) oraz ośrodek badawczo-rozwojowy i montownię aut w Polsce. Intrall zamierza produkować samochody użytkowe, lekkie ciężarówki i samochody terenowe. Wartość całej inwestycji szacuje się na 270 mln euro. Budowa zakładów powinna rozpocząć się pod koniec 2011 roku, a pierwsze samochody mają zjechać z taśm w 2014 roku. Jak powiedział Anatolij Lejrich docelowo w Stawropolu ma być produkowanych 60 tys. pojazdów rocznie. Ponadto 50 proc. komponentów będzie wytwarzana w pobliżu fabryki.
Większość produkcji będzie się odbywać w Stawropolu na południu Rosji. Jednak polska część inwestycji będzie bardzo ważna dla projektu. W Polsce powstanie ośrodek badawczo-rozwojowy, w którym będą opracowywane prototypy nowych samochodów oraz zakład produkcyjny, gdzie ma się odbywać montaż ograniczonej ilości modeli seryjnych - około 2,5-5 tys. aut rocznie. W pierwszym etapie w OBR w Polsce będzie zatrudnionych 50 inżynierów. Gdy ruszy produkcja aut, zatrudnienie może wzrosnąć do 500-600 osób. Pierwszym modelem, produkowanym w ramach inwestycji Intrall będzie LUBO. Następnie do produkcjizostaną wprowadzone auta terenowe oraz samochody specjalne znanej czeskiej marki Praga, której właścicielem jest Intrall.