W poniedziałek 11 grudnia br. media informowały, powołując się m.in. na komunikat Rady Ministrów, o wsparciu uruchomienia produkcji Opla Astra IV. Nowa wersja nadwoziowa z Gliwic? Odpowiadamy: nie.
Wsparcie w wysokości 15 mln złotych z budżetu Państwa dotyczy Astry IV generacji w wersji trzydrzwiowej, czyli GTC i czterodrzwiowej, czyli sedan. Oba modele są już od wielu miesięcy wytwarzane w fabryce General Motors Manufacuring Poland (GMMP). Seryjna produkcja Astry GTC ruszyła 14 października .... 2011 r. a sedana 20 sierpnia br.
Rząd Polski ustosunkował się więc praktycznie po fakcie do inwestycji w Gliwicach. Co ciekawe stało się to możliwe ponieważ przesunięto środki finansowe niewykorzystane na realizację innych wieloletnich programów.
Obecnie fabryka w Gliwicach jest na końcowym etapie uruchomienia produkcji Opla Cascady, wersji cabrio Astry IV. Seryjny montaż tego auta ruszy na początku przyszłego roku.
Odnośnie decyzji Rady Ministrów chyba pozostaje tylko stwierdzić: lepiej późno niż wcale.
Wsparcie w wysokości 15 mln złotych z budżetu Państwa dotyczy Astry IV generacji w wersji trzydrzwiowej, czyli GTC i czterodrzwiowej, czyli sedan. Oba modele są już od wielu miesięcy wytwarzane w fabryce General Motors Manufacuring Poland (GMMP). Seryjna produkcja Astry GTC ruszyła 14 października .... 2011 r. a sedana 20 sierpnia br.
Rząd Polski ustosunkował się więc praktycznie po fakcie do inwestycji w Gliwicach. Co ciekawe stało się to możliwe ponieważ przesunięto środki finansowe niewykorzystane na realizację innych wieloletnich programów.
Obecnie fabryka w Gliwicach jest na końcowym etapie uruchomienia produkcji Opla Cascady, wersji cabrio Astry IV. Seryjny montaż tego auta ruszy na początku przyszłego roku.
Odnośnie decyzji Rady Ministrów chyba pozostaje tylko stwierdzić: lepiej późno niż wcale.