Na początku stycznia Opel Manufacturing Poland ogłosił, że poszukuje lokalnych dostawców komponentów do uruchomionej fabryki silników w Tychach.
Wkrótce zapewne, podobny proces rozpocznie Mercedes-Benz w Jaworze - pisze Małgorzata Michalik (go-pack.pl) w wydaniu 1/2019 kwartalnika AutomotiveSuppliers.pl review.
Wkrótce zapewne, podobny proces rozpocznie Mercedes-Benz w Jaworze - pisze Małgorzata Michalik (go-pack.pl) w wydaniu 1/2019 kwartalnika AutomotiveSuppliers.pl review.
Najczęściej przy sprzedaży komponentów do OEM’ów (Original Equipment Manufacturer) dostawca jest zobowiązany do korzystania z opakowań zwrotnych klienta lub firmy zewnętrznej, świadczącej dla OEM’a usługę ich wynajmu i dystrybucji. Teoretycznie opakowania są bezpłatne, przynajmniej w określonym przedziale czasu.
Niemniej po wnikliwym przeanalizowaniu okazuje się, że na niektóre czynniki generujące dodatkowe koszty nie mamy wpływu. A zatem, podczas kalkulowania budżetu należy zwrócić szczególną uwagę na następujące kwestie:
- W jakich jednostkach ładunkowych będą dostarczane puste opakowania vs zamówienia od klienta?
Na etapie kalkulowania projektu, kiedy często nie znamy jeszcze rodzaju opakowania, ani ilości komponentów w opakowaniu jednostkowym, weryfikacja może być utrudniona. Niemniej warto przyłożyć się do tego punktu, ponieważ możemy się nieświadomie narazić na dodatkowe koszty, których nikt nam nie zwróci. Zdarzają się takie momenty, w których minimalna ilość pojemników jaką możemy zamówić to 60 szt., a nasz klient będzie od nas odbierał po 4 opakowania tygodniowo.
Jak łatwo się domyślić, pozostałe pojemniki będą u nas „leżakowały” przez 15 tygodni, czyli miną prawie 4 miesiące zanim ostatnie pudełko od nas wyjedzie. Zakładając, że mamy - w zależności od OEM’a od 5 do 10 dni wolnych od opłat - za pozostały czas zapłacimy sami, jeśli nie zawrzemy w umowie odpowiednich zapisów. Podobna sytuacja ma się z dodatkowymi paletami i pokrywami. Tych początkowych 60 pudełek przyjedzie do nas na jednej palecie z jedną pokrywą, ale co tydzień będziemy potrzebowali dodatkowego zestawu, żeby wysłać kolejne opakowania. Sprawdźmy zawczasu jaka jest minimalna ilość palet i pokryw, które możemy zamówić i oszacujmy czas ich przebywania u nas, żeby móc spokojnie wliczyć te koszty do obsługi projektu.
Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w elektronicznym wydaniu AutomotiveSuppliers.pl review Nr 1/2019