Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Poniedziałek 6 lipca to dla pracowników Fiata data kluczowa. Wtedy fabryka powinna otrzymać srebrny medal World Class Manufacturing.

Takie wyróżnienie mają tylko dwie fabryki. Brązowy już mają, bo w kompleksowej ocenie zdobyli 56 punktów. Na srebro, które w grupie Fiata mają tylko dwa zakłady: w tureckiej Bursie i włoskim Melfi, trzeba zdobyć od 60 do 70 pkt.

Drastyczną poprawę jakości wymusił na wszystkich fabrykach Fiata Sergio Marchionne, kiedy pięć lat temu objął stanowisko prezesa grupy. (...)

Ale już teraz pracownicy tyskiej fabryki Fiata pękają z dumy. To właśnie takie samochody, jakie produkują, mają ratować amerykańskiego Chryslera. (..)

Amerykanie byli w Tychach dwukrotnie, oglądali fabrykę, o której prezes Fiata mówi, że to jego ulubiona w koncernie. - Ludziom z Chryslera podobały się hale produkcyjne, że tak jasno i czysto, i tyskie wkrętaki, którymi dokręca się śruby w samochodach - mówi Krzysztof Rosołowski, szef działu montażu. Są bezprzewodowe, a nie jak w innych fabrykach - uczepione długich wysięgników, które plątały się i groziły wypadkiem. To tyskie rozwiązanie, jedno z kilkudziesięciu tysięcy ulepszeń zgłaszanych przez pracowników - dodaje Rosołowski. - Albo pytali: Ile macie gejtów jakościowych, gdzie kontrolerzy sprawdzają produkcję?

Więcej o Fiat Auto Poland w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

TUV NORD Polska Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
LIBELI Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.