Przypominamy, że 11 marca br. odbędzie się debata dla branży motoryzacyjnej „Niskoemisyjna technologia napędowa - rozwój i produkcja", organizowaaj przez Mitsubishi Electric.
Celem debaty jest dyskusja oraz przedstawienie obecnego podejścia do procesów automatyzacji i robotyzacji wobec aktualnej sytuacji sektora motoryzacyjnego. Sytuacja na rynku, z którą musi zmierzyć się ta branża to przede wszystkim zmienność i niepewność popytu przy konieczności inwestowania w nowe linie technologiczne dla realizacji produkcji rozwiązań związanymi z nowymi trendami. Możemy do nich zaliczyć trzecią generację filtrów DPF, nowe typy lamp - laserowy oraz LED, a także zmianę w zakresie bezpieczeństwa np. poduszki powietrzne nakierowujące się na kierowcę i pasażera przy uderzeniu z różnych możliwych stron samochodu, czy polepszenie komunikacji między samochodami. Kolejnym wyzwaniem jest zmienny popyt przy sprawnym zarządzaniu zapasami. W jaki sposób zarządzać magazynem wobec niepewnego i zmiennego popytu? Co będzie bardziej efektywne: budowa własnych magazynów czy outsourcing, a może odpowiedzią jest konieczność budowy zautomatyzowanych magazynów składowania?
Kolejny czynnik czyli zmienny popyt a piki zamówieniowe związane z klasą „premium”, temat kojarzony przy takich markach jak BMW czy Daimler. Przedyskutujemy podczas debaty takie aspekty jak: jak podchodzić do rezerw i jak zabezpieczać finalny produkt dla producentów samochodów tak, aby zawsze dostarczać produkt na czas. Czy aby utrzymać produkcję na stabilnej pozycji potrzeba zainwestować w dodatkowe magazyny, i czy metoda produkcji „Just in Time” sprawdzi się jeszcze w dzisiejszej rzeczywistości.
Kolejny temat, który zostanie poruszony w czasie debaty to nowe metody projektowania i produkcji samochodów na przykładzie TNGA - Toyota New Global Architecture. Jak wprowadzić nowy, skuteczny sposób budowania oraz organizowania fabryk i linii produkcyjnych przy ciągłej dbałości o jakość produktu? Jakie zastosować narzędzia do kontroli jakości w zgodzie z ideą Przemysłu 4.0 oraz Fabryki Przyszłości?
Obierzemy sobie za temat również kierunek elektromobilność i związany z tym obecnie niski wolumen produkcyjny przy konieczność wykonywania robotyzacji. Jak ją zaplanować aby produkty z tych linii przynosiły korzyści finansowe dla zakładów produkcyjnych? Czy kontynuacja kierunku downsizinigu i silników do napędów hybrydowych przy konieczności redukcji emisji substancji szkodliwych będzie wiązała się z idącymi za tym nowymi kierunki automatyzacji dla filtrów GPD?
To tylko część zagadnień jakie zostaną poruszone 11 marca. Wśród prelegentów możemy wymienić przedstawicieli takich firm jak: MPL Techma Sp. z o.o., Magna Automotive Poland, MPL System Sp. z o.o., NGK Ceramics Sp. z o.o, CEO, ELPLC S.A., TI Automotive, AutomotiveSuppliers.pl, Lys Fusion ITW Deltar.
Ukoronowaniem debaty będzie mała rywalizacja w postaci części konkursowej. Zwycięzcy konkursu otrzymają atrakcyjne nagrody zarówno dla siebie, jak i dla firmy którą reprezentują!
Szczegółowy program jest do pobrania tutaj. Serdecznie zapraszamy i liczymy na Państwa obecność.
Bezpłatna rejestracja dostępna jest pod linkiem: https://mitsubishielectric.clickmeeting.com/debata-dla-branzy-motoryzacyjnej-niskoemisyjna-technologia-napedowa-rozwoj-i-produkcja-/register
Polska
Już w czwartek debata "Niskoemisyjna technologia napędowa - rozwój i produkcja"
- Szczegóły
- Autor: Mitsubishi Electric