Berlińska spółka transportu publicznego BVG zdecydowała się skorzystać z wieloletniego doświadczenia Solarisa w produkcji autobusów elektrycznych i zamówiła 15 bezemisyjnych pojazdów o długości 12 m.
Do niemieckiej stolicy trafią one w 2019 roku.
Do niemieckiej stolicy trafią one w 2019 roku.
Zamówione przez BVG pojazdy to te same, które w 2017 roku zdobyły nagrodę „Bus of the Year” – Solaris Urbino 12 electric. W Berlinie od kilku lat jeździ już 5 sztuk autobusów elektrycznych Solarisa, natomiast dzięki nowemu zamówieniu dołączy do nich kolejnych 15 bezemisyjnych pojazdów z logo zielonego jamnika.
Autobusy bateryjne dla Berlina napędzane będą osiami ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi. Energia elektryczna magazynowana będzie w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh, a jej uzupełnianie odbywać się będzie poprzez gniazdo plug-in, tak jak dzieje się to standardowo w przypadku autobusów elektrycznych Solaris. W autobusach dla Berlina zamontowana będzie m.in. klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej. Kolejnym udogodnieniem dla pasażerów będzie 10 podwójnych gniazd USB, które umożliwiają ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie podróży. Pojazdy pomieszczą maksymalnie 65 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Osiem siedzeń dostępnych będzie z niskiej podłogi ułatwiając zajęcie miejsca przez osoby z ograniczoną sprawnością ruchową.
W sumie po ulicach niemieckich miast jeździ już łącznie 27 autobusów elektrycznych marki Solaris, m.in. w: Brunszwiku, Hanowerze, Hamburgu, Frankfurcie czy w Dreźnie.
Autobusy bateryjne dla Berlina napędzane będą osiami ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi. Energia elektryczna magazynowana będzie w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh, a jej uzupełnianie odbywać się będzie poprzez gniazdo plug-in, tak jak dzieje się to standardowo w przypadku autobusów elektrycznych Solaris. W autobusach dla Berlina zamontowana będzie m.in. klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej. Kolejnym udogodnieniem dla pasażerów będzie 10 podwójnych gniazd USB, które umożliwiają ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie podróży. Pojazdy pomieszczą maksymalnie 65 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Osiem siedzeń dostępnych będzie z niskiej podłogi ułatwiając zajęcie miejsca przez osoby z ograniczoną sprawnością ruchową.
W sumie po ulicach niemieckich miast jeździ już łącznie 27 autobusów elektrycznych marki Solaris, m.in. w: Brunszwiku, Hanowerze, Hamburgu, Frankfurcie czy w Dreźnie.