Volvo Polska dostarczy miejskie autobusy hybrydowe do Ełku. To kolejne miasto w Polsce, w którym pojawią się tego typu pojazdy w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo.
W ubiegłym roku firma dostarczyła największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca, a w ostatnim czasie wygrała przetargi, dostarczyła lub jest w trakcie dostaw autobusów miejskich o napędzie hybrydowym do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku, Krosna i Inowrocławia.
Ełk rozstrzygnął przetarg na dostawę sześciu nowych autobusów miejskich o napędzie hybrydowym. Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy muszą pomieścić co najmniej 85 pasażerów, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących (co najmniej 5 dostępnych z poziomu podłogi). Mają być zasilane silnikiem spalinowym spełniającym normy Euro 6 i elektrycznym. Przestrzeń pasażerska musi być klimatyzowana, każdy autobus musi posiadać monitor LCD oraz system głosowej informacji pasażerskiej.
Takie parametry spełniają autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.
- Cieszymy się, że Ełk dołącza do grona miast, które zdecydowały się w ostatnim czasie na wprowadzenie do swojej floty komunikacji miejskiej ekologicznych autobusów hybrydowych, bardzo dobrze sprawdzających się w ruchu miejskim. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niskich prędkościach pojazd taki zużywa mało paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, słowem - dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla - powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Ełku w dwóch transzach – pod koniec 2019 i 2020 roku, bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą już we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Jeleniej GÓrze i Warszawie, a ostatnio firma wygrała przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Białegostoku i Krosna. W ub. roku Volvo dostarczyło 35 hybryd do Sosnowca – to największa obecnie w Polsce flota autobusów o napędzie hybrydowym.
Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.
W ubiegłym roku firma dostarczyła największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca, a w ostatnim czasie wygrała przetargi, dostarczyła lub jest w trakcie dostaw autobusów miejskich o napędzie hybrydowym do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku, Krosna i Inowrocławia.
Ełk rozstrzygnął przetarg na dostawę sześciu nowych autobusów miejskich o napędzie hybrydowym. Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy muszą pomieścić co najmniej 85 pasażerów, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących (co najmniej 5 dostępnych z poziomu podłogi). Mają być zasilane silnikiem spalinowym spełniającym normy Euro 6 i elektrycznym. Przestrzeń pasażerska musi być klimatyzowana, każdy autobus musi posiadać monitor LCD oraz system głosowej informacji pasażerskiej.
Takie parametry spełniają autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.
- Cieszymy się, że Ełk dołącza do grona miast, które zdecydowały się w ostatnim czasie na wprowadzenie do swojej floty komunikacji miejskiej ekologicznych autobusów hybrydowych, bardzo dobrze sprawdzających się w ruchu miejskim. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niskich prędkościach pojazd taki zużywa mało paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, słowem - dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla - powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Ełku w dwóch transzach – pod koniec 2019 i 2020 roku, bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą już we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Jeleniej GÓrze i Warszawie, a ostatnio firma wygrała przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Białegostoku i Krosna. W ub. roku Volvo dostarczyło 35 hybryd do Sosnowca – to największa obecnie w Polsce flota autobusów o napędzie hybrydowym.
Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.