Chińska firma Beijing E-Town International Investment & Development Co., Ltd. (E-Town) poinformowała 7 lipca br., że przejmuje od koncernu GM Nexteer Automotive, który dostarcza układy kierownicze i napędowe.
Przejęcie przez utworzony podmiot Pacific Century Motors (PCM) - wspólne przedsięwzięcie E-Town i chińskiego dostawcy Tempo International Group Limited (Tempo), nastąpi do końca IV kwartału br. Wartość transakcji nie została ujawniona.
W styczniu tego roku General Motors zapowiedziało, że "od zaraz" sprzeda spółkę-córkę. Decyzja była o tyle zaskakująca, że zaledwie kilka miesięcy wcześniej amerykański koncern odkupił od Delphi dział układów kierowniczych i napędowych, którym nadał nazwę Nexteer Automotive.
Nexteer Automotive jest globalnym dostawcą układów kierowniczych ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumn kierowniczych oraz produktów do układów jezdnych. Firma zatrudnia ponad 6,2 tys. pracowników w 22 zakładach produkcyjnych, 6 centrach inżynieryjnych i 14 centrach obsługi klienta w Ameryce Północnej i Południowej, Europie i Azji. Wśród 60 klientów są takie koncerny jak: GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler czy PSA Peugeot Citroen.
W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach i w Gliwicach. Łącznie w ciągu roku produkują one ok. 3 mln układów i kolumn kierowniczych. W tyskiej fabryce funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe. Fabryka Nexteer Automotive w Tychach jest jednym z największych zakładów w grupie pod względem zatrudnienia (ok. 1,4 tys. osób) oraz wielkości produkcji.
To już drugi przypadek kiedy w ramach globalnego przejęcia pojawi się w Polsce inwestor chiński. Pod koniec 2009 r. BeijingWest Industries Group (BWI) kupiło biznes zawieszeń i hamulców od Delphi. Transakcja objęła m.in. zakład w Krośnie oraz inżynierów Centrum Technicznego w Krakowie związanych z tą działalnością.
Fabryka w Krośnie, który zatrudnia około 1,3 tys. pracowników jest największym zakładem BWI.
Przejęcie przez utworzony podmiot Pacific Century Motors (PCM) - wspólne przedsięwzięcie E-Town i chińskiego dostawcy Tempo International Group Limited (Tempo), nastąpi do końca IV kwartału br. Wartość transakcji nie została ujawniona.
W styczniu tego roku General Motors zapowiedziało, że "od zaraz" sprzeda spółkę-córkę. Decyzja była o tyle zaskakująca, że zaledwie kilka miesięcy wcześniej amerykański koncern odkupił od Delphi dział układów kierowniczych i napędowych, którym nadał nazwę Nexteer Automotive.
Nexteer Automotive jest globalnym dostawcą układów kierowniczych ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumn kierowniczych oraz produktów do układów jezdnych. Firma zatrudnia ponad 6,2 tys. pracowników w 22 zakładach produkcyjnych, 6 centrach inżynieryjnych i 14 centrach obsługi klienta w Ameryce Północnej i Południowej, Europie i Azji. Wśród 60 klientów są takie koncerny jak: GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler czy PSA Peugeot Citroen.
W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach i w Gliwicach. Łącznie w ciągu roku produkują one ok. 3 mln układów i kolumn kierowniczych. W tyskiej fabryce funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe. Fabryka Nexteer Automotive w Tychach jest jednym z największych zakładów w grupie pod względem zatrudnienia (ok. 1,4 tys. osób) oraz wielkości produkcji.
To już drugi przypadek kiedy w ramach globalnego przejęcia pojawi się w Polsce inwestor chiński. Pod koniec 2009 r. BeijingWest Industries Group (BWI) kupiło biznes zawieszeń i hamulców od Delphi. Transakcja objęła m.in. zakład w Krośnie oraz inżynierów Centrum Technicznego w Krakowie związanych z tą działalnością.
Fabryka w Krośnie, który zatrudnia około 1,3 tys. pracowników jest największym zakładem BWI.