Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W Sieradzu pojawił się pierwszy z trzech nowych autobusów marki Solaris, które będą jeździć w barwach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji.

- Cieszę się bardzo, że tabor MPK uległ w ostatnich latach tak znaczącej zmianie. Będziemy realizować usługi taboru publicznego w bardzo dobrych warunkach. Komunikacja jest obowiązkiem i by miasto działało właściwie, komunikacja musi być funkcjonalna. Warunki jazdy są bardzo dobre - mówi Paweł Osiewała, prezydent Sieradza.

Autobus Urbino 10,5 w charakterystycznych żółtych barwach, jest pojazdem IV generacji w swojej klasie. Wyposażony jest w nowoczesny silnik diesla spełniający wyśrubowane normy europejskiego standardu emisji spalin Euro 6. - Autobusy są prawie takie same, jak te, które dostarczaliśmy w poprzednich latach. Wystrój, design jest jednak nieco inny, ponieważ pojazdy są już nowszej generacji. Koresponduje to też z celem projektu czyli ekologią i ochroną środowiska. Autobusy mają najwyższą aktualnie dostępną normę ekologiczną dla silników spalinowych. Chciałbym również pogratulować Sieradzowi, ponieważ nie każde miasto, zwłaszcza tej wielkości, decyduje się by aplikować o środki unijne by zmieniać tabor komunikacji publicznej. Sieradzowi się udało. Inne miasta przespały - mówi Waldemar Wlazło, dyrektor sprzedaży Solaris na region południowo-zachodni.

Pierwszy z trzech autobusów, który pojawił się w Sieradzu, swoją pracę na ulicach miasta zacznie w przyszłym tygodniu. Kolejny autobus w sieradzkim MPK pojawi się do końca tego roku, a ostatni do końca marca 2020 r. Celem projektu jest poprawa komfortu podróży pasażerów, a przede wszystkim wymierne korzyści ekologiczne. Dlatego MPK w przyszłym roku planuje likwidacje starych autobusów, wyprodukowanych jeszcze w latach 1988-1996. - W naszej zajezdni będzie już łącznie 14 Solarisów. Dzięki temu niemal 100 proc. posiadanego taboru będzie niskopodłogowe. Za tym idzie ekologia, bezpieczeństwo i komfort dla pasażerów. Nowe autobusy zastąpią stare 30-letnie Mercedesy 303. Te zostaną zlikwidowane do końca marca 2020 r. - wyjaśnia Arkadiusz Podsiadły, prezes MPK Sieradz.

W 2017 i 2018 r. na ulicach miasta pojawiło się już osiem nowych pojazdów Solaris Urbino 10 III generacji. Koszt ich zakupu wyniósł 8,9 mln zł z czego unijne dofinansowanie pokryło prawie 5,4 mln zł.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
TUV NORD Polska Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)