Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W połowie czerwca zeszłego roku w fabryce dużych samochodów dostawczych w Gliwicach - Stellantis Gliwice została uruchomiona trzecia zmiana produkcyjna. Niestety już za kilka dni została ona zlikwidowana.

W otrzymanym oświadczeniu czytamy:
"Zakład LCV w Gliwicach poinformował swoich pracowników i pracownice o konieczności dostosowania wielkości produkcji do obecnej, bardzo trudnej, sytuacji na rynku motoryzacyjnym, spowodowanej, m.in., cyklicznym spadkiem wolumenów rynkowych, spotęgowanym intensywną transformacja w kierunku pełnej elektryfikacji europejskiej floty samochodowej, realizowaną przez wszystkich producentów na mocy restrykcyjnych przepisów UE. Fabryka w Gliwicach jest jednym z wielu europejskich producentów zmuszonych do podjęcia działań w celu utrzymania stabilnej działalności w tych warunkach rynkowych i prawnych. Podjęto zatem decyzję o przejściu na system dwuzmianowy w działach produkcyjnych, począwszy od 30 września br., co wymusiło zakończenie współpracy z 500 pracownikami agencji pracy tymczasowej.

Zmiany mają na celu dostosowanie się do obecnej sytuacji i nie wpływają na pozycję fabryki w organizacji, a także jej rolę w planie strategicznym Stellantis Dare Forward 2030 jako:
  • producenta dużych pojazdów użytkowych wyposażonych zarówno w napędy tradycyjnie, jak i w pełni elektryczne, w tym wodorowe, które są jednym z głównych elementów globalnej ofensywy rynkowej Stellantis. Segment dużych pojazdów użytkowych stanowi 1/3 wolumenu koncernu w Europie,
  • aktywnie zaangażowanej w realizację ambitnego celu Stellantis, jakim jest przekształcenie się grupy w firmę technologiczną o zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 r., dzięki inwestycjom w gliwicki zakład, które już rozpoczęto w ramach przejścia na „zieloną energię” opartą na systemach fotowoltaicznych i wykorzystaniu biomasy do produkcji energii cieplnej,
  • Stellantis utrzymuje swoje zobowiązuje do wspierania swoich polskich zakładów w tej niestabilnej sytuacji rynkowo-ekonomicznej."
Stellantis Gliwice produkuje modele Peugeot Boxer, Citroën Jumper i Opel/Vauxhall Movano w wersji furgon, a także bazy pod zabudowy kamperów.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Shapers’ Polska Sp. z o.o.
BARIBAL Group
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
FABER CNC
Mondi Simet Sp. z o.o.
TUV NORD Polska Sp. z o.o.