Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły właśnie przetarg nieograniczony na zakup 130 autobusów elektrycznych. Oferty można składać do 5 grudnia.
- Przez dwanaście lat wydaliśmy ponad miliard złotych na nowoczesne autobusy. Wszystkie linie autobusowe są już obsługiwane przez pojazdy niskopodłogowe, sukcesywnie rośnie liczba pojazdów nisko- i bezemisyjnych. W 2020 roku w taborze naszego miejskiego przewoźnika będzie już ponad 300 autobusów elektrycznych i gazowych - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
To jeden z największych europejskich przetargów na dostawę elektrobusów i jeden z największych projektów w dziedzinie elektromobilności. Zamówienie obejmuje dostawę aż 130 autobusów - wyłącznie przegubowców o bardzo dużej pojemności. Pierwsze wozy mogą pojawić się w stolicy jeszcze w 2019 roku.
Każdy z pojazdów zostanie wyposażony w automat biletowy, monitoring, elektroniczną informację pasażerską, oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i niedowidzących.
Po zakończeniu dostaw z Traktu Królewskiego znikną ostatnie autobusy zasilane olejem napędowym. Będzie czyściej i ciszej.
To już czwarty i największy przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla MZA. Pierwszy z nich rozstrzygnięto w 2014 r. (wygrał Solaris), kolejny – w roku 2016 (wygrało konsorcjum Ursus Bus oraz AMZ-Kutno) a następny w 2017 r. (wygrał Solaris).
W ciągu ostatnich dwunastu lat na ulice Warszawy wyjechało 1167 niskopodłogowych autobusów - w tym 4 pojazdy z napędem hybrydowym, 30 elektrycznym i 35 gazowym. Miejskie Zakłady Autobusowe obecnie inwestują tylko w tabor elektryczny lub niskoemisyjny - latem podpisano umowę na dostawy 80 autobusów gazowych CNG (z opcją rozszerzenia do 110 sztuk). Pojazdy z tego kontraktu pojawią się w Warszawie już wiosną przyszłego roku.
- Przez dwanaście lat wydaliśmy ponad miliard złotych na nowoczesne autobusy. Wszystkie linie autobusowe są już obsługiwane przez pojazdy niskopodłogowe, sukcesywnie rośnie liczba pojazdów nisko- i bezemisyjnych. W 2020 roku w taborze naszego miejskiego przewoźnika będzie już ponad 300 autobusów elektrycznych i gazowych - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
To jeden z największych europejskich przetargów na dostawę elektrobusów i jeden z największych projektów w dziedzinie elektromobilności. Zamówienie obejmuje dostawę aż 130 autobusów - wyłącznie przegubowców o bardzo dużej pojemności. Pierwsze wozy mogą pojawić się w stolicy jeszcze w 2019 roku.
Każdy z pojazdów zostanie wyposażony w automat biletowy, monitoring, elektroniczną informację pasażerską, oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i niedowidzących.
Po zakończeniu dostaw z Traktu Królewskiego znikną ostatnie autobusy zasilane olejem napędowym. Będzie czyściej i ciszej.
To już czwarty i największy przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla MZA. Pierwszy z nich rozstrzygnięto w 2014 r. (wygrał Solaris), kolejny – w roku 2016 (wygrało konsorcjum Ursus Bus oraz AMZ-Kutno) a następny w 2017 r. (wygrał Solaris).
W ciągu ostatnich dwunastu lat na ulice Warszawy wyjechało 1167 niskopodłogowych autobusów - w tym 4 pojazdy z napędem hybrydowym, 30 elektrycznym i 35 gazowym. Miejskie Zakłady Autobusowe obecnie inwestują tylko w tabor elektryczny lub niskoemisyjny - latem podpisano umowę na dostawy 80 autobusów gazowych CNG (z opcją rozszerzenia do 110 sztuk). Pojazdy z tego kontraktu pojawią się w Warszawie już wiosną przyszłego roku.