Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Mercedes-Benz Vans reorganizuje swoją europejską sieć produkcyjną na potrzeby nowej modułowej architektury w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, opartej na platformie VAN.EA. Jest to kolejny kamień milowy na drodze działu aut dostawczych Mercedesa do całkowicie elektrycznej mobilności.

Wraz z reorganizacją europejskiej sieci produkcyjnej samochodów dostawczych, firma zabezpiecza długoterminowe perspektywy istniejących zakładów w Europie i rozszerza sieć o nowy zakład w znanej lokalizacji w Jaworze na Dolnym Śląsku, gdzie istnieje już fabryka silników i baterii elektrycznych. W przyszłości będą tu produkowane duże samochody dostawcze (model zamknięty) oparte na architekturze VAN.EA.

"Naszą ambicją jest oferowanie najbardziej pożądanych samochodów dostawczych i usług około sprzedażowych. Aby ten cel osiągnąć, musimy być wysoce innowacyjni i konkurencyjni we wszystkich obszarach, a jednocześnie zabezpieczyć nasz biznes w dłuższej perspektywie. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest tu reorganizacja naszej europejskiej sieci produkcji” - mówi Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans. "Decyzja o wyborze Jawora to kolejny kamień milowy na drodze do elektromobilności. Ponadto musimy dostosować nie tylko nasze produkty, ale także cały łańcuch wartości - od zakupów przez produkcję i logistykę po sprzedaż - do wymogów przyszłości. Dlatego inwestujemy w całkowicie elektryczną platformę VAN.EA, a tym samym w transformację, mającą nam zapewnić pozycję lidera na rynku aut elektrycznych. Tym samym zabezpieczamy też długoterminowe perspektywy istniejących zakładów Mercedesa w Europie.”
500 20221212 mbag mbvans futureproductionnetwork englJawor częścią sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Vans w Europie

Oprócz zakładów produkujących samochody dostawcze w Niemczech (Düsseldorf i Ludwigsfelde) oraz w Hiszpanii (Vitoria), pojawi się nowy zakład w Jaworze na Dolnym Śląsku. Firma planuje zainwestować ponad 1 mld euro w latach 2023-2027 w ramach uzgodnionego planu inwestycyjnego na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest Park". W przyszłości ma tu znaleźć zatrudnienie ok. 2500 osób. Silniki produkowane są w Jaworze od 2019 roku, a baterie do samochodów elektrycznych Mercedes-Benz od 2020 roku.

Podpisanie memorandum z polskim rządem o nowej fabryce Jaworze

Polski rząd i agencje państwowe, jak Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „Invest Park”, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, a także miasto Jawor i gmina Męcinka wspierają projekt i aktywnie angażują się w rozwój inwestycji. We wspólnym oświadczeniu (Memorandum of Understanding) strony zobowiązały się do dalszego rozwoju terenu przyszłej inwestycji. Istniejący zakład w Jaworze był od początku zaprojektowany jako fabryka neutralna pod względem emisji CO2 i tym samym odgrywa pionierską rolę w strategii realizacji celów zrównoważonego rozwoju Mercedes-Benz Group AG.

Decyzja o lokalizacji produkcji elektrycznych aut dostawczych i budowa fabryki zależą jeszcze od spełnienia różnych warunków ramowych, w tym przyznania pomocy publicznej.

Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw: "W globalnej sieci produkcyjnej konsekwentnie realizujemy strategię Mercedes-Benz w kierunku "electric only". Zakład w Jaworze odgrywa w tym już dziś ważną rolę – a będzie odgrywał jeszcze większą, wzmocniony produkcją elektrycznych samochodów dostawczych. Jestem pewien, że doświadczony i kompetentny zespół w Jaworze odniesie sukces także w produkcji pojazdów w pełni elektrycznych. Jestem bardzo zadowolony z tej wspólnej decyzji – Mercedesa i polskiego rządu, dzięki której jest szansa stworzenia i wykorzystania istotnych synergii w przyszłości."

W pełni elektryczne samochody dostawcze oparte na nowej platformie modułowej VAN. EA

Dzięki nowej architekturze VAN. EA (Van Electric Architecture) Mercedes-Benz Vans przyspiesza transformację w dostawcę całkowicie elektrycznego portfolio swoich produktów. VAN.EA stanowi podstawę dla wszystkich elektrycznych aut dostawczych w segmencie średnim i dużym, które będą wprowadzane na rynek od 2025 r.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
YETICO S.A.
Craemer GmbH
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
FABER CNC
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.