Prace na budowie fabryki silników Mercedes-Benz w Jaworze postępują zgodnie z założonym harmonogramem, poinformowano pod koniec lutego.
Od czasu zamontowania pierwszej podpory minęły zaledwie trzy tygodnie, a z każdym dniem konstrukcja hali nr 3 nabiera wyraźnych kształtów. Postawiono już kilkadziesiąt z 650 podpór i łączących je górnych wsporników. Jeśli prace w dalszym ciągu będą realizowane w takim tempie, z początkiem jesieni rozpocznie się instalacja urządzeń i maszyn wewnątrz hali.
Od czasu zamontowania pierwszej podpory minęły zaledwie trzy tygodnie, a z każdym dniem konstrukcja hali nr 3 nabiera wyraźnych kształtów. Postawiono już kilkadziesiąt z 650 podpór i łączących je górnych wsporników. Jeśli prace w dalszym ciągu będą realizowane w takim tempie, z początkiem jesieni rozpocznie się instalacja urządzeń i maszyn wewnątrz hali.
Fabryka zostanie wyposażena linie montażowe i obróbkowe, dzięki którym zakład osiągnie moce produkcyjne w wysokości 600 tys. silników rocznie.
Budowa fabryki w Jaworze rozpoczęła się od wmurowania kamienia węgielnego w czerwcu 2017 r. Jej budowa potrwa do stycznia przyszłego roku.
FABRYKA SILNIKÓW MERCEDES-BENZ W JAWORZE:
Budowa fabryki w Jaworze rozpoczęła się od wmurowania kamienia węgielnego w czerwcu 2017 r. Jej budowa potrwa do stycznia przyszłego roku.
FABRYKA SILNIKÓW MERCEDES-BENZ W JAWORZE:
- Łączna suma inwestycji - ok. 500 mln euro (ponad 2,1 mld PLN)
- Teren fabryki - ok. 50 hektarów
- Liczba miejsc pracy - ponad 500
- Zastosowanie idei „Przemysł 4.0“
- Rodzaje produkowanych silników - OM 654 (wysokoprężny) i M 254 (benzynowy)
- Łączna moc przerobowa - 600 tys. silników rocznie
- Metraż hal - około 200 tys. m2