Zarząd MPK SA w Krakowie i przedstawiciele firm EvoBus Polska Sp. z o.o. i PeKaO Leasing Sp. z o.o. podpisali umowę na dostawę w formie leasingu finansowego 30 nowych ekologicznych autobusów Mercedes-Benz Citaro.
Autobusy Mercedes-Benz Citaro spełniają najwyższe wymogi dotyczące norm emisji spalin Euro 6, które aktualnie obowiązują na rynku motoryzacyjnym. Zastosowano w nich po raz pierwszy w Polsce nowatorskie rozwiązanie hybrydowe dla autobusów miejskich Mercedes-Benz. Polega ono na wspomaganiu silnika spalinowego specjalnie dedykowanym silnikiem elektrycznym, który współpracuje bezpośrednio z dwoma dodatkowymi superkondensatorami magazynującymi energię odzyskaną w procesie hamowania. Rozwiązanie takie prowadzi do oszczędności paliwa, a co za tym idzie, do jeszcze większej redukcji emisji szkodliwych substancji. Silnik spalinowy jest zawsze wspomagany silnikiem elektrycznym w chwilach największego obciążenia, w praktyce podczas każdego ruszania pojazdu z przystanku czy na skrzyżowaniu.
Nowe niskopodłogowe pojazdy o długości 12 metrów będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą płatniczą, nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z tablic elektronicznych i głosowego zapowiadania przystanków, a także porty USB do ładowania smartfonów.
Od momentu podpisania umowy producent będzie miał 7 miesięcy na dostarczenie autobusów do Krakowa. To oznacza, że krakowianie i turyści z nowych autobusów będą mogli korzystać już we wrześniu.
Warto podkreślić, że tylko w tym roku MPK SA w Krakowie zaplanowało dostawę prawie 160 nowych ekologicznych autobusów. Dzięki temu jeszcze w tym rokuz ulic Krakowa zostaną wycofane wszystkie autobusy z silnikami nie spełniającymi co najmniej normy emisji spalin Euro 5.
Autobusy Mercedes-Benz Citaro spełniają najwyższe wymogi dotyczące norm emisji spalin Euro 6, które aktualnie obowiązują na rynku motoryzacyjnym. Zastosowano w nich po raz pierwszy w Polsce nowatorskie rozwiązanie hybrydowe dla autobusów miejskich Mercedes-Benz. Polega ono na wspomaganiu silnika spalinowego specjalnie dedykowanym silnikiem elektrycznym, który współpracuje bezpośrednio z dwoma dodatkowymi superkondensatorami magazynującymi energię odzyskaną w procesie hamowania. Rozwiązanie takie prowadzi do oszczędności paliwa, a co za tym idzie, do jeszcze większej redukcji emisji szkodliwych substancji. Silnik spalinowy jest zawsze wspomagany silnikiem elektrycznym w chwilach największego obciążenia, w praktyce podczas każdego ruszania pojazdu z przystanku czy na skrzyżowaniu.
Nowe niskopodłogowe pojazdy o długości 12 metrów będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą płatniczą, nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z tablic elektronicznych i głosowego zapowiadania przystanków, a także porty USB do ładowania smartfonów.
Od momentu podpisania umowy producent będzie miał 7 miesięcy na dostarczenie autobusów do Krakowa. To oznacza, że krakowianie i turyści z nowych autobusów będą mogli korzystać już we wrześniu.
Warto podkreślić, że tylko w tym roku MPK SA w Krakowie zaplanowało dostawę prawie 160 nowych ekologicznych autobusów. Dzięki temu jeszcze w tym rokuz ulic Krakowa zostaną wycofane wszystkie autobusy z silnikami nie spełniającymi co najmniej normy emisji spalin Euro 5.