Z 25 takich przedsięwzięć (wszystkie mogłyby przynieść 6,5 tys. nowych miejsc pracy) siedem - dziewięć może zostać zatwierdzonych jeszcze przed końcem tego roku. - Branża motoryzacyjna, obok sektora lotniczego, będzie w Polsce lokomotywą nowych inwestycji przez co najmniej pięć najbliższych lat - twierdzi prezes PAIIZ Sławomir Majman. Zdaniem Pawła Tynela z Ernst & Young w tym roku wśród wszystkich nowych projektów inwestycyjnych napływających do Polski te związane z motoryzacją mogą stanowić nawet połowę. - W roku przyszłym taki trend powinien się utrzymywać - twierdzi Tynel.
Najbardziej kosztowne tegoroczne przedsięwzięcia motoryzacyjne związane są z produkcją samochodów i silników: 1,5 mld zł przeznaczył Fiat na uruchomienie produkcji lancii ypsilon w Tychach, a 300 mln euro na fabrykę małolitrażowych silników w Bielsku-Białej. Ponad 120 mln euro będzie kosztować uruchomienie w gliwickim Oplu produkcji 3-drzwiowej astry IV.
Więcej w "Rzeczpospolitej".