W 2015 roku najważniejszą inwestycją MPK SA były dostawy tramwajów „Krakowiak” o długości ok. 43 metrów, które kosztowały ponad 291 mln zł netto.
Pierwszy tramwaj dotarł do MPK SA 28 czerwca a ostatni, 36 wagon został dostarczony 29 grudnia.
Dzięki dostawom nowych tramwajów na linii nr 4 z Bronowic Małych do Wzgórz Krzesławickich po raz pierwszy w historii zaczęły kursować wyłącznie niskopodłogowe tramwaje. Po raz pierwszy „Krakowiaki” pojawiły się na tej linii 31 października 2015 roku. Zakup nowych tramwajów umożliwił także wycofanie z ruchu prawie 40 najstarszych i najbardziej wyeksploatowane wagonów 105N.
MPK SA w mijającym roku nie zapomniało także o zakupie autobusów. Krakowski przewoźnik ogłosił przetargi na zakup prawie 100 nowoczesnych i przyjaznych dla środowiska pojazdów, w tym:
Pierwszy tramwaj dotarł do MPK SA 28 czerwca a ostatni, 36 wagon został dostarczony 29 grudnia.
Dzięki dostawom nowych tramwajów na linii nr 4 z Bronowic Małych do Wzgórz Krzesławickich po raz pierwszy w historii zaczęły kursować wyłącznie niskopodłogowe tramwaje. Po raz pierwszy „Krakowiaki” pojawiły się na tej linii 31 października 2015 roku. Zakup nowych tramwajów umożliwił także wycofanie z ruchu prawie 40 najstarszych i najbardziej wyeksploatowane wagonów 105N.
MPK SA w mijającym roku nie zapomniało także o zakupie autobusów. Krakowski przewoźnik ogłosił przetargi na zakup prawie 100 nowoczesnych i przyjaznych dla środowiska pojazdów, w tym:
- 60 autobusów z silnikami Euro 6 o długości 12 metrów
- 15 autobusów midi z silnikami Euro 6
- 12 autobusów hybrydowych
- 5 autobusów elektrycznych