Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
carPróbujesz kupić nowe, małe auto w salonie? Licz się z tym, że długo będziesz na nie czekał. Winni sąsiedzi zza miedzy.

Jakież musiało być zdziwienie klientów polskich salonów samochodowych, kiedy próbując kupić nowy, tani samochód, słyszeli od dilera zdanie: "Chwilowo nie mamy, trzeba poczekać do czerwca". Przecież w czasach zwalniającej gospodarki parkingi dystrybutorów powinny być pełne niesprzedanych aut. Ale tylko na pozór.

Specjaliści nie mają wątpliwości, że to "wina" naszych zachodnich sąsiadów. W Niemczech zapanował prawdziwy boom na małe i tanie auta. To rezultat wprowadzonego przez rząd programu promującego z dopłatą (2,5 tys. EUR) zakup nowego auta przy przekazaniu do złomowania starego. I nagle okazało się, że importerzy mają problemy z zaopatrzeniem salonów w małe pojazdy.
 
- W salonach mamy tylko pojedyncze sztuki modelu Aygo. Są kłopoty z jego zamawianiem w czeskiej fabryce. Producent woli wysyłać ten model do Niemiec, gdyż tam ceny są wyższe od naszych o około 30 proc. Ponadto niemiecki klient korzysta z dopłat nakręcających popyt - tłumaczy Witold Nowicki, dyrektor handlowy Toyota Motor Poland.

Według niego, nieco mniejsze problemy są z modelem Yaris. Firma ma go w ofercie, ale mogą być problemy z jego dostępnością u niektórych dilerów. Sytuacja potrwa jeszcze dwa miesiące.

Więcej w "Pulsie Biznesu".
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Craemer GmbH
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.