Odlewnia Volkswagen Poznań wygrała przetarg na produkcję obudowy skrzyni biegów. Jest to część E-platformy, tzw. MEB, która znajdzie zastosowanie w modelach elektrycznych koncernu VW.
Nowa część będzie składową napędu w samochodach elektrycznych.
Uruchomienie produkcji planowane jest na wrzesień 2019 roku, a maksymalna ilość wyprodukowanych detali to 500.000 szt. rocznie. Całkowity koszt inwestycji wyniesie 10,6 mln. €. Produkcja odbywać się będzie na maszynach odlewniczych o łącznej mocy 1 650 ton.
Nowa część będzie składową napędu w samochodach elektrycznych.
Uruchomienie produkcji planowane jest na wrzesień 2019 roku, a maksymalna ilość wyprodukowanych detali to 500.000 szt. rocznie. Całkowity koszt inwestycji wyniesie 10,6 mln. €. Produkcja odbywać się będzie na maszynach odlewniczych o łącznej mocy 1 650 ton.
- Ten produkt zapoczątkuje naszą obecność w procesie elektryfikacji samochodów, Możemy być z tego naprawdę dumni. Dzięki temu optymistycznie patrzymy w przyszłość - komentuje dr Thomas Kreuzinger - Janik, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań.
W Odlewni Volkswagen Poznań powstają głowice do silników, odlewane w technologii grawitacyjnej oraz obudowy przekładni kierowniczej, wytwarzane w technologii ciśnieniowej.
Roczna produkcja wszystkich detali wynosi około 4 miliona sztuk. Komponenty dostarczane są dla większości marek koncernu Volkswagen.
W Odlewni Volkswagen Poznań powstają głowice do silników, odlewane w technologii grawitacyjnej oraz obudowy przekładni kierowniczej, wytwarzane w technologii ciśnieniowej.
Roczna produkcja wszystkich detali wynosi około 4 miliona sztuk. Komponenty dostarczane są dla większości marek koncernu Volkswagen.