Dziś, 17 stycznia 2019 r., w fabryce Opel Manufacturing Poland zostaje oficjalnie uruchomiona produkcja silników benzynowych.
W wydarzeniu biorą udział m.in. p.Jadwiga Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii, p. Carlos Tavares, Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu Groupe PSA oraz p. Andrzej Korpak, Dyrektor Zarządzający zakładami Opel Manufacturing Poland.
Silnik Puretech 1,2 l będzie wytwarzany w 16 wersjach i montowany we wszystkich autach Grupy PSA (z manualnymi i automatycznymi skrzyniami biegów).
Silnik Puretech 1,2 l będzie wytwarzany w 16 wersjach i montowany we wszystkich autach Grupy PSA (z manualnymi i automatycznymi skrzyniami biegów).
Produkcja jednostek napędowych w tyskim zakładzie zostanie przywrócona po ponad 4 latach przerwy, podczas których nastąpiła całkowita przebudowy zakładu. Historia fabryki sięga 1997 roku kiedy powstała spółka Isuzu Motors Polska Sp. z o.o. (Ispol). Dwa lata później w Tychach, na terenie podstrefy Katowickiej SSE, rozpoczęła ona produkcję silników wysokoprężnych o pojemności 1,7 l. W 2002 roku głównym udziałowcem został General Motors, kupując 60 proc. udziałów w Ispolu. W najlepszym 2004 roku zostało wyprodukowanych 320 tys. silników. W kwietniu 2013 roku amerykański koncern przejął pozostałe 40 proc. udziałów w tyskiej fabryce, stając się tym samym jej jedynym właścicielem. W lutym 2014 roku GM poinformował o planach ulokowania w Tychach produkcji nowej generacji silników. W grudniu 2014 roku zaprzestano produkcji silników - do tego czasu w tyskiej fabryce zmontowano 2,7 mln jednostek napędowych, które trafiały do modeli takich marek, jak: Opel, Vauxhall, Chevrolet czy Honda. Od połowy 2017 r. właścicielem zakładów Opla, tym fabryk w Gliwicach i Tychach, jest Groupe PSA.
Dla tyskiego zakładu przebudowa oznacza znaczącą zmianę jakościową - przejście z wyłącznie montażu (przed grudniem 2014 r.) do pełnego procesu produkcji jednostek napędowych. Modernizacja zakładu oznacza instalację najnowoczesnego parku maszynowego i automatyzację procesu, którą można zdefiniować mianem technologicznego greenfieldu. Najnowsze maszyny i urządzenia wspierają proces produkcji na wszystkich liniach: głowicy, bloku silnika i wału korbowego, a także na finalnym odcinku procesu, czyli linii głównej.
Rocznie zdolności produkcyjne zakładu w Tychach to 460 tys. jednostek napędowych.