Zakład Plastic Omnium Auto Exteriors w Kleszczowie rozpoczął na początku listopada br. produkcję zderzaków do zmodernizowanego modelu Skody Yeti, wytwarzanego w Kvasinach. Wytwarzane są zderzaki do obu wersji stylistycznych: City i Outdoor.
- Przygotowania do produkcji trwały już od kilku miesięcy. Jak zwykle przy takich projektach, zanim ruszy produkcja, trzeba wykonać mnóstwo testów. Na samej formie wtryskowej trzeba zrobić kilka tysięcy cykli. Detale są ciągle modyfikowane, testowane i dopiero po otrzymaniu od producenta informacji, że osiągnęliśmy oczekiwany status, mogliśmy zacząć seryjną produkcję - mówi Tomasz Dębski, kierownik produkcji w PO Tulipan. - Nasz zakład powstawał z myślą o Skodzie i General Motors. Skoda od początku miała możliwość uczestniczyć w rozwoju zakładu. Byliśmy wielokrotnie audytowani przez Klienta. To pewnie także przyczyniło się do wybrania naszego zakładu - dodaje.
- Nowa produkcja to także doinwestowanie zakładu w wielu obszarach - począwszy od gospodarki magazynowej, na produkcji skończywszy - mówi Jarosław Kawecki, dyrektor zakładu. - Wiąże się także z wprowadzeniem zmian organizacji pracy (system trzyzmianowy w dziale lakierni) i zatrudnieniem dodatkowych pracowników w dziale wtrysku.
W Kleszczowie zamontowano m.in.:
Dlaczego projekt dostaw komponentów jest tak ważna dla Plastic Omnium w Polsce? - Pozwoli nam zwiększyć sprzedaż i wykorzystać w pełni nasze moce produkcyjne - ocenia Aleksander Czajka, dyrektor zarządzający spółki. - PO Kleszczów po raz pierwszy od powstania będzie pracować na niemal sto procent swoich możliwości. Wiąże się to oczywiście ze wzrostem zatrudnienia i rozpoczęciem pracy w systemie trzyzmianowym. Ten projekt wpłynie także na funkcjonowanie PO Gliwice - zakład będzie dostarczał do tego projektu komponenty, co jeszcze bardziej zintegruje obie fabryk.
W Plastic Omnium Auto Exteriors w Kleszczowie są produkowane zderzaki do takich modeli jak Opel Astra IV HB5FL i HB5, Cascada, Skoda Superb, Skoda Yeti. Natomiast w Plastic Omnium Auto w Gliwicach są wytwarzane zderzaki (Fiat 500, Ford KA, Opel Astra 3, Opel Corsa, Volkswagen Up! i Caddy), spoilery (Fiat 500 i Volkswagen Scirocco), deski rozdzielcze (Fiat 500 oraz Ford KA), inne elementy wewnętrzne (Forda Fiesta, Jaguar XJ i Opel Astra IV) oraz nakładki progu (Audi TT i TTS, Fiat 500 oraz BMW X1).
W sumie Plastic Omnium zatrudnia ponad 900 osób (zakłady Kleszczów, Gliwice i Poznań).
- Przygotowania do produkcji trwały już od kilku miesięcy. Jak zwykle przy takich projektach, zanim ruszy produkcja, trzeba wykonać mnóstwo testów. Na samej formie wtryskowej trzeba zrobić kilka tysięcy cykli. Detale są ciągle modyfikowane, testowane i dopiero po otrzymaniu od producenta informacji, że osiągnęliśmy oczekiwany status, mogliśmy zacząć seryjną produkcję - mówi Tomasz Dębski, kierownik produkcji w PO Tulipan. - Nasz zakład powstawał z myślą o Skodzie i General Motors. Skoda od początku miała możliwość uczestniczyć w rozwoju zakładu. Byliśmy wielokrotnie audytowani przez Klienta. To pewnie także przyczyniło się do wybrania naszego zakładu - dodaje.
- Nowa produkcja to także doinwestowanie zakładu w wielu obszarach - począwszy od gospodarki magazynowej, na produkcji skończywszy - mówi Jarosław Kawecki, dyrektor zakładu. - Wiąże się także z wprowadzeniem zmian organizacji pracy (system trzyzmianowy w dziale lakierni) i zatrudnieniem dodatkowych pracowników w dziale wtrysku.
W Kleszczowie zamontowano m.in.:
- nowa maszynę wtryskową,
- dwa roboty w lakierni,
- nową suwnicę o udźwigu 50 ton,
- nowe systemy do dystrybucji granulatu,
- transtockery jako infrastrukturę logistyczną.
Dlaczego projekt dostaw komponentów jest tak ważna dla Plastic Omnium w Polsce? - Pozwoli nam zwiększyć sprzedaż i wykorzystać w pełni nasze moce produkcyjne - ocenia Aleksander Czajka, dyrektor zarządzający spółki. - PO Kleszczów po raz pierwszy od powstania będzie pracować na niemal sto procent swoich możliwości. Wiąże się to oczywiście ze wzrostem zatrudnienia i rozpoczęciem pracy w systemie trzyzmianowym. Ten projekt wpłynie także na funkcjonowanie PO Gliwice - zakład będzie dostarczał do tego projektu komponenty, co jeszcze bardziej zintegruje obie fabryk.
W Plastic Omnium Auto Exteriors w Kleszczowie są produkowane zderzaki do takich modeli jak Opel Astra IV HB5FL i HB5, Cascada, Skoda Superb, Skoda Yeti. Natomiast w Plastic Omnium Auto w Gliwicach są wytwarzane zderzaki (Fiat 500, Ford KA, Opel Astra 3, Opel Corsa, Volkswagen Up! i Caddy), spoilery (Fiat 500 i Volkswagen Scirocco), deski rozdzielcze (Fiat 500 oraz Ford KA), inne elementy wewnętrzne (Forda Fiesta, Jaguar XJ i Opel Astra IV) oraz nakładki progu (Audi TT i TTS, Fiat 500 oraz BMW X1).
W sumie Plastic Omnium zatrudnia ponad 900 osób (zakłady Kleszczów, Gliwice i Poznań).