W związku z aktualną sytuacją w Fiat Powertrain Technologies Poland, 5 czerwca br. zawarto porozumienie pomiędzy Dyrekcją spółki a Zakładowymi Organizacjami Związkowymi dotyczącego utrzymania obecnego stanu zatrudnienia do końca roku.
W trakcie spotkania 24 maja kierownictwo firmy zaprezentowało aktualną sytuację. Założenia budżetowe na rok 2012 zakładały produkcję:
W trakcie spotkania 24 maja kierownictwo firmy zaprezentowało aktualną sytuację. Założenia budżetowe na rok 2012 zakładały produkcję:
- 506 tys. silników wysokoprężnych (średnio ok. 2,1 tys. przez 5 dni w tygodniu). Obecne założenia zostały zredukowane do 410 tys. jednostek napędowych, co przekłada się na 42 dni postojowe, przy już 20 dniach postojowych od początku roku,
- 171 tys. silników benzynowych. Obecnie do końca bieżącego roku ma być wyprodukowanych ok. 72 tys. jednostek napędowych - od początku roku zanotowano już 33 dni z łącznej ilości 57 dni, w których stały linie montażowe.
Zawarte 6 czerwca porozumienie ma pozwolić "uniknąć najgorszego scenariusza jakim jest redukcja stanu zatrudnienia przez FPT w roku 2012". Zakłada ono 8 dni „usprawiedliwionej niepłatnej nieobecności w pracy”:
- 8 i 15 czerwca,
- 19 i 20 lipca,
- 23 i 24 sierpnia
- oraz 21 i 28 września.
Porozumienie dopuszcza możliwość pokrycia tych dni indywidualnym urlopem pozostającym w gestii pracownika. Natomiast w trakcie prowadzonej dyskusji związki zgłosiły również sugestię aby Dyrekcja spółki dopuściła możliwość „pokrycia” tych dni opieką nad zdrowym dzieckiem do lat 14 (2 dni w roku).