W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2020 roku, pomimo światowej pandemii koronawirusa, Porsche osiągnęło wynik z działalności operacyjnej w wysokości 2,0 mld euro.
Przychody za okres styczeń-wrzesień wyniosły 19,4 mld euro. Producent sportowych samochodów uzyskał w tym czasie zwrot ze sprzedaży na poziomie 10,4%. I chociaż wynik operacyjny w stosunku do ubiegłorocznego spadł o 28%, Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za finanse oraz IT, jest z niego bardzo zadowolony: „Czerpiemy teraz zyski z tego, że w naszym DNA »zaszyta« jest ciągła optymalizacja naszych procesów”. Wynikający z tego wzrost efektywności umożliwił Porsche uzyskanie dwucyfrowego zwrotu ze sprzedaży pomimo niepewnej sytuacji w branży motoryzacyjnej.
Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, uważa, że kolejnym czynnikiem sukcesu producenta sportowych aut jest imponująca gama produktów: „Nasze młode, atrakcyjne portfolio produktów przemawia do klientów. Z optymizmem patrzę na nadchodzące miesiące” – powiedział Blume. „Nowe 911 oraz Taycan, nasz elektryczny samochód sportowy, dobitnie demonstrują siłę naszej innowacyjności, a wyniki ich sprzedaży przekroczyły nasze oczekiwania”. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku dostarczono 25 400 sztuk klasycznego samochodu sportowego 911 – oznacza to wzrost rok do roku o 1%. W pełni elektryczne Porsche Taycan, wprowadzone na rynek we wrześniu 2019 r., w okresie od stycznia do września trafiło w ręce niemal 11 tysięcy nabywców.
Od początku roku Porsche dostarczyło swoim klientom na całym świecie 191 547 samochodów. Chociaż to o 5% mniej niż w analogicznym okresie 2019 r., w porównaniu do całego rynku producent sportowych aut zdołał utrzymać spadek na umiarkowanym poziomie. Za zyski odpowiada przede wszystkim rynek chiński, który szybko odrobił straty po lockdownie. Od stycznia do września Porsche przekazało nabywcom w Państwie Środka 62 823 samochody, co odpowiada prawie 1/3 wszystkich globalnych dostaw. Popyt zdecydowanie odradza się również w innych krajach.
Mimo trudnych warunków panujących na całym rynku Porsche energicznie kontynuuje swoje inwestycje w cyfryzację oraz elektryfikację. W ciągu najbliższych 5 lat producent zainwestuje w nowe rozwiązania techniczne oraz technologie sumę 15 mld euro. „Choć te inwestycje rzutują na nasze obecne wyniki, w dłuższej perspektywie pomogą zabezpieczyć przyszłość firmy i miejsca pracy” – zaakcentował Lutz Meschke, członek zarządu ds. finansów i IT. Oprócz trudnego otoczenia rynkowego negatywny wpływ na osiągnięte wyniki miały również wahania kursów walut. Mimo to Meschke podkreśla, że strategicznym celem Porsche AG nadal pozostaje zwrot ze sprzedaży na poziomie 15%. „Ze względu na skutki pandemii koronawirusa w 2020 r. jest to nierealne, ale dzięki naszej długoterminowej strategii jesteśmy przekonani, że pod koniec tego roku osiągniemy dwucyfrowy zwrot ze sprzedaży”.
Polska
Porsche: Sukces w niepewnych czasach - zwrot ze sprzedaży na poziomie 10,4%
- Szczegóły
- Autor: Porsche