Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus & Coach 13 stycznia br. podpisali umowę na zakup 9 przegubowych autobusów bateryjnych, z opcją rozszerzającą zamówienie o kolejne 8 pojazdów.
Finalne zamówienie dotyczy łącznie 17 autobusów Solaris Urbino electric w wersji przegubowej. MPK Poznań posiada w swojej flocie ponad 300 autobusów tej marki, w tym 58 pojazdów elektrycznych i 25 z napędem wodorowym.
Przedstawiciele MPK Poznań oraz Solaris Bus & Coach podpisali umowę na dostawę łącznie 17 przegubowych autobusów elektrycznych o długości 18 metrów. Termin realizacji dostaw został przewidziany w drugim kwartale 2026 roku.
Każdy z 17 zamówionych przegubowych autobusów pomieści co najmniej 110 pasażerów, którzy będą mogli doświadczać wygodnej jazdy w nowoczesnych, cichych, klimatyzowanych wnętrzach. Za całkowicie bezemisyjny w miejscu użytkowania napęd w Solaris Urbino electric odpowiada asynchroniczny silnik chłodzony powietrzem oraz baterie nowej generacji Solaris High Energy, charakteryzujące się wysoką gęstością energii. Tak skonfigurowane pojazdy gwarantują duże zasięgi, przy ładowaniu w zajezdni za pomocą ładowarek plug-in po zakończeniu kursowania danego dnia.
Pierwsze elektryczne Solarisy pojawiły się na poznańskich ulicach w 2019 roku. Od tego czasu flota MPK wzbogaciła się o 58 autobusów Solaris z napędem bateryjnym, a także 25 z napędem wodorowym. Łącznie producent wyprodukował dotychczas ponad 2 800 e-busów. Wśród największych flot bateryjnych Solarisów warto wymienić ATM Mediolan (275x Urbino electric), Unibuss Oslo (183x Urbino electric), Warszawę (152x Urbino electric) oraz BVG Berlin (133x Urbino electric).
Polska
Poznań rozszerza flotę elektrycznych Solarisów
- Szczegóły
- Autor: Solaris