Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
paragrafMinister gospodarki przedstawi w czwartek w sejmie szczegóły pomocy dla branży. Organizacje przedsiębiorców apelują o wprowadzenie rozwiązań pobudzających sprzedaż nowych samochodów.

Na biurku premiera leży list organizacji pracodawców motoryzacyjnych, m.in. Związku Pracodawców Lewiatan, z apelem o pomoc władz dla sektora. Sygnatariusze pisma nie chcą jednak bezpośredniego wsparcia finansowego, jakie szykują rządy innych krajów UE. Wolą rozwiązania, które pobudzą sprzedaż i poprawią sytuację firm.

W czwartek na specjalnym posiedzeniu Sejmowej Komisji Gospodarki wicepremier Waldemar Pawlak ma zreferować sytuację w branży. - Oczekujemy, że dokładnie opisze, jak rząd zamierza pomóc producentom - mówi Andrzej Czerwiński z PO, wiceprzewodniczący komisji. Zaznacza jednak, że komisja nie przedstawi własnych pomysłów pomocy dla motoryzacji.

Oczekiwania branży po tym spotkaniu znane są od dawna. - Pomysły już przedstawione przez premiera Pawlaka, czyli leasing konsumencki i uelastycznienie czasu pracy, idą w dobrą stronę. Ale to za mało - mówi Jakub Faryś, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Jego zdaniem trzeba szybko:
  • zastąpić akcyzę podatkiem uzależnionym od czynników ekologicznych,
  • usprawnić system kontroli pojazdów, by wyeliminować wraki z ulic,
  • wrócić do pełnego odliczania VAT od aut firmowych.
- I wreszcie, wzorem kilkunastu państw Europy, powiązać złomowanie aut z zachętami do zakupu nowych. Chociażby - tak jak w Rumunii – bonami na 1 tys. euro - tłumaczy Faryś.

Więcej w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Lubricant Polska Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
TUV NORD Polska Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.