W styczniu tego roku linie montażowe fabryk aut w Polsce opuściło 57 878 samochodów osobowych i dostawczych - podał IBRM Samar.
To o 5,1 proc. więcej niż przed miesiącem, ale o 33,6 proc. mniej niż przed rokiem. W porównaniu z poprzednim rokiem zwiększył się udział samochodów osobowych w rodzimej produkcji: stanowiły one w styczniu 91,3%, podczas gdy dostawcze - pozostałe 8,7%. Przed rokiem proporcje te kształtowały się jak 86,5 proc. do 13,5 proc.
Styczniowa produkcja samochodów osobowych wyniosła 52 866 sztuk i była o 7,9% większa niż miesiąc wcześniej, ale o 29,9% mniejsza niż przed rokiem.
Największą liczbę samochodów wyprodukował w styczniu Fiat Auto Poland - 36 054 auta, a niespełna 1-procentowy spadek pozwolił firmie umocnić się na pozycji lidera rynku i zwiększyć udział aż o 20 proc., z 48,2 proc. do 68,2 proc.
Znacznie mniejsze ilości samochodów powstały kolejno w żerańskiej fabryce FSO - 6 152 sztuki, spadek o 56,2%, poznańskiej fabryce Volkswagena - 5 496 sztuk, spadek o 29,1% oraz w gliwickiej fabryce Opla - 5 164 auta, spadek o 70,1%.
Na polskim rynku pozostało zaledwie 1 471 samochodów wyprodukowanych w kraju, co stanowi 2,8% tegorocznej produkcji; za granicę wyeksportowano 51 393 aut (97,2%).
W pierwszym miesiącu 2009 roku wyprodukowano w Polsce zaledwie 5 012 pojazdów użytkowych, o 17,3% mniej niż w poprzednim miesiącu i o 57,5% mniej niż w styczniu ub. roku.
Zdecydowanie mocniejszą pozycję na rynku ma Volkswagen Poznań. Z fabryki tej firmy wyjechało w styczniu 4 541 pojazdów, o 51,9% mniej niż rok wcześniej, a mimo to VW zwiększył swój udział w rynku z niespełna 80% do 90,6%.
Zakłady firmy Fiat Auto Poland opuściło w styczniu tylko 471 samochodów, o 80,1% mniej niż przed rokiem. Udział producenta w rynku zmniejszył się w ciągu roku z 20,1% do 9,4%.
Więcej w serwisie IBRM Samar.
To o 5,1 proc. więcej niż przed miesiącem, ale o 33,6 proc. mniej niż przed rokiem. W porównaniu z poprzednim rokiem zwiększył się udział samochodów osobowych w rodzimej produkcji: stanowiły one w styczniu 91,3%, podczas gdy dostawcze - pozostałe 8,7%. Przed rokiem proporcje te kształtowały się jak 86,5 proc. do 13,5 proc.
Styczniowa produkcja samochodów osobowych wyniosła 52 866 sztuk i była o 7,9% większa niż miesiąc wcześniej, ale o 29,9% mniejsza niż przed rokiem.
Największą liczbę samochodów wyprodukował w styczniu Fiat Auto Poland - 36 054 auta, a niespełna 1-procentowy spadek pozwolił firmie umocnić się na pozycji lidera rynku i zwiększyć udział aż o 20 proc., z 48,2 proc. do 68,2 proc.
Znacznie mniejsze ilości samochodów powstały kolejno w żerańskiej fabryce FSO - 6 152 sztuki, spadek o 56,2%, poznańskiej fabryce Volkswagena - 5 496 sztuk, spadek o 29,1% oraz w gliwickiej fabryce Opla - 5 164 auta, spadek o 70,1%.
Na polskim rynku pozostało zaledwie 1 471 samochodów wyprodukowanych w kraju, co stanowi 2,8% tegorocznej produkcji; za granicę wyeksportowano 51 393 aut (97,2%).
W pierwszym miesiącu 2009 roku wyprodukowano w Polsce zaledwie 5 012 pojazdów użytkowych, o 17,3% mniej niż w poprzednim miesiącu i o 57,5% mniej niż w styczniu ub. roku.
Zdecydowanie mocniejszą pozycję na rynku ma Volkswagen Poznań. Z fabryki tej firmy wyjechało w styczniu 4 541 pojazdów, o 51,9% mniej niż rok wcześniej, a mimo to VW zwiększył swój udział w rynku z niespełna 80% do 90,6%.
Zakłady firmy Fiat Auto Poland opuściło w styczniu tylko 471 samochodów, o 80,1% mniej niż przed rokiem. Udział producenta w rynku zmniejszył się w ciągu roku z 20,1% do 9,4%.
Więcej w serwisie IBRM Samar.