Produkcja silników: Toyota i PSA na postoju. Volkswagen i FCA z ograniczeniem produkcji
Szczegóły
Autor: AutomotiveSuppliers.pl
Zawieszenie produkcji przez wszystkich producentów pojazdów w Europie stopniowo przekłada się na działalność całego łańcucha dostaw, w tym na fabryki silników w Polsce.
Od 18 marca stanęły oba zakłady Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach.
Kolejnym koncernem, który całkowicie zawiesił produkcję silników jest Grupa PSA. Piątek 20 marca był ostatnim dniem montażu w tyskim oddziale spółki Opel Manufacturing Poland. Produkcja benzynowych silników 1,2 l Turbo PureTech w tym zakładzie ma być przywrócona 30 marca.
Natomiast w fabryce FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej wprowadzono (decyzja z 19 marca) ograniczenia produkcji na poszczególnych liniach:
silniki Twin Air - 23-27 marca
silniki GSE - 23 marca, 26-27 marca, 30 marca oraz 2 kwietnia
SDE - 23 marca, 27 marca, 1-3 kwietnia
Ograniczona jest także działalność w Volkswagen Motor Polska. W zakładzie w Polkowicach od 23 marca do 4 kwietnia zawieszono pracę w działach montażowych i logistyce operacyjnej. W dniach 22 marca – 5 kwietnia przestój dotyczy także działów mechanicznych, za wyjątkiem jednego z działów (blok silnika II), w którym praca odbywać się będzie od poniedziałku do piątku na 3 zmianach tylko dla ochotników (w sumie 15 zmian). Na produkcji obecnie jest około 150 osób wobec 900 pracowników w standardowym układzie działalności.
Koncern Bridgestone robi ogromne postępy w zakresie emisji CO2. 100% energii potrzebnej do zasilania fabryk w Poznaniu i Stargardzie będzie pochodziło ze źródeł odnawialnych.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności