2018 rok Volkswagen zakończył na drugim miejscu w zestawieniu liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w naszym kraju 56.049 nowych osobowych samochodów Volkswagena.
Po raz kolejny liderem wśród modeli marki został Golf z liczbą 14.190 zarejestrowanych egzemplarzy. Na drugim miejscu w gronie najpopularniejszych modeli Volkswagena znalazł się Passat, którego zarejestrowano 9.192 sztuki. Trzeci stopień podium przypadł w udziale Tiguanowi z liczbą 6.847 egzemplarzy.
Mimo słabszego wyniku we wrześniu, na który miało wpływ wejście w życie nowej normy homologacji samochodów w oparciu o testy według WLTP, średnia miesięczna liczba rejestracji nowych aut Volkswagena była w ubiegłym roku o prawie 600 sztuk wyższa niż w 2017 roku. 4 miesiące z liczbą rejestracji wynoszącą powyżej 5 tys. egzemplarzy i rekordowy sierpień, w którym zarejestrowano aż 6.397 sztuk nowych Volkswagenów zrobiły swoje. W 2017 roku liczba rejestracji nowych osobowych Volkswagenów tylko w dwóch miesiącach przekroczyła liczbę 5 tysięcy egzemplarzy.
Tradycyjnie, najlepsze wyniki pod względem liczby rejestracji osiągnęły Golf (14.190 sztuk) i Passat (9.192 egzemplarzy), ale na ogólny wynik ogromny wpływ miały SUV-y, których w gamie Volkswagena jest w tej chwili aż 5. Wśród nich największym wzięciem cieszą się Tiguan i Tiguan Allspace (łącznie zarejestrowano ich 6.847 sztuk), ale nowe T-Roc i Touareg też zaznaczyły swoją obecność. W 2018 roku na zakup T-Roca zdecydowało się 2.699 osób. Znacznie wzrosła również liczba rejestracji miejskich modeli Volkswagena – up!a i Polo. W ubiegłym roku rejestrowano je, odpowiednio, 2.659 i 5.358 razy. W wypadku up!a oznacza to wzrost o 38,49 procent, w wypadku Polo – o 36,23 procent w porównaniu do wyników uzyskanych w 2017 roku.
„Wzrost liczby rejestracji o aż 14 procent to zasługa nie tylko nowych i pożądanych modeli, ale także bardzo dobrej oferty zakupu. Ponadto samochody marki Volkswagen cechują się atrakcyjnym TCO –- niskimi całkowitymi kosztami posiadania, m.in. dlatego są nieustannie bardzo pożądane przez firmy. Cieszy nas, że rośnie świadomość klientów indywidualnych na ten temat, co również wpływa na większą popularność Volkswagenów.” – powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.
Wzrost liczby rejestracji o 14,15 procent (z 49.103 do 56.049 egzemplarzy w 2018 roku) zaowocował także wzrostem udziału Volkswagena w rynku do 10,54 procent.
Po raz kolejny liderem wśród modeli marki został Golf z liczbą 14.190 zarejestrowanych egzemplarzy. Na drugim miejscu w gronie najpopularniejszych modeli Volkswagena znalazł się Passat, którego zarejestrowano 9.192 sztuki. Trzeci stopień podium przypadł w udziale Tiguanowi z liczbą 6.847 egzemplarzy.
Mimo słabszego wyniku we wrześniu, na który miało wpływ wejście w życie nowej normy homologacji samochodów w oparciu o testy według WLTP, średnia miesięczna liczba rejestracji nowych aut Volkswagena była w ubiegłym roku o prawie 600 sztuk wyższa niż w 2017 roku. 4 miesiące z liczbą rejestracji wynoszącą powyżej 5 tys. egzemplarzy i rekordowy sierpień, w którym zarejestrowano aż 6.397 sztuk nowych Volkswagenów zrobiły swoje. W 2017 roku liczba rejestracji nowych osobowych Volkswagenów tylko w dwóch miesiącach przekroczyła liczbę 5 tysięcy egzemplarzy.
Tradycyjnie, najlepsze wyniki pod względem liczby rejestracji osiągnęły Golf (14.190 sztuk) i Passat (9.192 egzemplarzy), ale na ogólny wynik ogromny wpływ miały SUV-y, których w gamie Volkswagena jest w tej chwili aż 5. Wśród nich największym wzięciem cieszą się Tiguan i Tiguan Allspace (łącznie zarejestrowano ich 6.847 sztuk), ale nowe T-Roc i Touareg też zaznaczyły swoją obecność. W 2018 roku na zakup T-Roca zdecydowało się 2.699 osób. Znacznie wzrosła również liczba rejestracji miejskich modeli Volkswagena – up!a i Polo. W ubiegłym roku rejestrowano je, odpowiednio, 2.659 i 5.358 razy. W wypadku up!a oznacza to wzrost o 38,49 procent, w wypadku Polo – o 36,23 procent w porównaniu do wyników uzyskanych w 2017 roku.
„Wzrost liczby rejestracji o aż 14 procent to zasługa nie tylko nowych i pożądanych modeli, ale także bardzo dobrej oferty zakupu. Ponadto samochody marki Volkswagen cechują się atrakcyjnym TCO –- niskimi całkowitymi kosztami posiadania, m.in. dlatego są nieustannie bardzo pożądane przez firmy. Cieszy nas, że rośnie świadomość klientów indywidualnych na ten temat, co również wpływa na większą popularność Volkswagenów.” – powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.
Wzrost liczby rejestracji o 14,15 procent (z 49.103 do 56.049 egzemplarzy w 2018 roku) zaowocował także wzrostem udziału Volkswagena w rynku do 10,54 procent.