W 2018 roku import używanych samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony wyniósł 1 003 290 sztuk i był o 7,1% większy niż w 2017 roku.
To czwarty pod względem wielkości rezultat w historii. W grudniu Polacy sprowadzili 68 930 aut, o 5,7% więcej niż rok wcześniej.
Trzeba podkreślić, że w każdym kolejnym miesiącu minionego roku odnotowany został wzrost w stosunku do analogicznego miesiąca w poprzedzającym roku.
Wiek i pochodzenie
Nadal sprowadzamy starocie, a najpopularniejszym rocznikiem jest 2007. Wiek samochodów sięga blisko 12 lat i wynosi średnio 11 lat i 10 miesięcy. Najwięcej aut jest importowanych z Niemiec (58%), Francji (9%) i Belgii (7%).
Województwa
W ujęciu regionalnym prym wiodą tradycyjnie Wielkopolska i Mazowsze z udziałem w krajowym imporcie na poziomie odpowiednio 12,4% i 12,3%. Na trzecim miejscu, z udziałem 9,9%, plasuje się województwo śląskie. Największy wskaźnik wzrostu importu odnotowano w województwie podlaskim (+9,3%), najmniejszy - w wielkopolskim (+5,7%).
Liderzy rynku
Niekwestionowanym liderem rynku samochodów używanych jest Volkswagen z liczbą 121 848 sztuk i udziałem 12,1%. Kolejna lokata należy do Opla (108 722 sztuki, 10,8%), a dalsze do Audi i Forda (odpowiednio 83 178 sztuk, 8,3% i 81 821 sztuk, 8,2%). Za króla importu można już chyba uznać Audi A4, który z wynikiem 35 565 sztuk deklasuje rywali, systematycznie od początku ubiegłego roku powiększając swoją przewagę. Czy to duży wynik? Dla porównania…w 2018 roku zarejestrowanych zostało 14 686 sztuk wszystkich nowych modeli Audi na polskim rynku.
Na kolejnych lokatach plasują się: Volkswagen Golf (32 838 sztuk) oraz Opel Astra (30 416 sztuk). Co ważne, tylko trzy pierwsze modele mają ponad 10-procentowy udział w imporcie, a zatem co 10 sprowadzony samochód należał do czołowej trójki!
To czwarty pod względem wielkości rezultat w historii. W grudniu Polacy sprowadzili 68 930 aut, o 5,7% więcej niż rok wcześniej.
Trzeba podkreślić, że w każdym kolejnym miesiącu minionego roku odnotowany został wzrost w stosunku do analogicznego miesiąca w poprzedzającym roku.
Wiek i pochodzenie
Nadal sprowadzamy starocie, a najpopularniejszym rocznikiem jest 2007. Wiek samochodów sięga blisko 12 lat i wynosi średnio 11 lat i 10 miesięcy. Najwięcej aut jest importowanych z Niemiec (58%), Francji (9%) i Belgii (7%).
Województwa
W ujęciu regionalnym prym wiodą tradycyjnie Wielkopolska i Mazowsze z udziałem w krajowym imporcie na poziomie odpowiednio 12,4% i 12,3%. Na trzecim miejscu, z udziałem 9,9%, plasuje się województwo śląskie. Największy wskaźnik wzrostu importu odnotowano w województwie podlaskim (+9,3%), najmniejszy - w wielkopolskim (+5,7%).
Liderzy rynku
Niekwestionowanym liderem rynku samochodów używanych jest Volkswagen z liczbą 121 848 sztuk i udziałem 12,1%. Kolejna lokata należy do Opla (108 722 sztuki, 10,8%), a dalsze do Audi i Forda (odpowiednio 83 178 sztuk, 8,3% i 81 821 sztuk, 8,2%). Za króla importu można już chyba uznać Audi A4, który z wynikiem 35 565 sztuk deklasuje rywali, systematycznie od początku ubiegłego roku powiększając swoją przewagę. Czy to duży wynik? Dla porównania…w 2018 roku zarejestrowanych zostało 14 686 sztuk wszystkich nowych modeli Audi na polskim rynku.
Na kolejnych lokatach plasują się: Volkswagen Golf (32 838 sztuk) oraz Opel Astra (30 416 sztuk). Co ważne, tylko trzy pierwsze modele mają ponad 10-procentowy udział w imporcie, a zatem co 10 sprowadzony samochód należał do czołowej trójki!