Wzrost popytu zmobilizował fiata do zwiększenia zatrudnienia w Tychach. Hyundaia i inne firmy skłonił do rezygnacji z rabatów, jakich na najmniejsze modele udzielały w ubiegłym roku - informuje "Rzeczpospolita".
Na boomie wywołanym dopłatami do złomowanych aut, udzielanymi przez rządy kilku europejskich krajów, bardzo zyskały zakłady Fiata w Tychach. (...)
W ostatnim półroczu produkcja sięgnęła blisko 300 tys. sztuk - o 19,5 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2008 r. Jak na te wyniki wpłynęły dopłaty? Przykładem jest rynek niemiecki: - Od stycznia do czerwca sprzedaliśmy tam trzy razy więcej samochodów niż przed rokiem - mówi rzecznik FAP Bogusław Cieślar.
(..) Ale także inne koncerny zyskały na dopłatach. W drugim kwartale Opel zwiększył w Niemczech sprzedaż o 45 proc. I był to dla tego producenta najlepszy kwartał od roku 2000, m.in. za sprawą małej corsy. Na rynku niemieckim okazała się liderem swojego segmentu. W Polsce w pierwszym półroczu sprzedano 3490 sztuk tego modelu.
Więcej w "Rzeczpospolitej".