Ford Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, o rozszerzeniu zakresu kampanii, której dotyczył komunikat opublikowany na stronach UOKiK 22.01.2018 r. (https://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13962).
Przedsiębiorca poinformował, że poza pojazdami objętymi poprzednią kampanią, również w samochodach marki Ford, z silnikami 1,6L EcoBoost, wyprodukowanych w fabryce Genk, modele: S-max i Galaxy (wyprodukowanych od 04.08.2010 r. do 07.03.2014 r.) oraz Mondeo (wyprodukowanych od 04.08.2010 r. do 30.06.2014 r.), może dojść do przegrzania głowicy silnika, co może doprowadzić do jej pęknięcia, a w konsekwencji do wycieku oleju na gorącą powierzchnię, stwarzając ryzyko pożaru w komorze silnika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą dodatkowo objęte są 1 943 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu usprawnienia układu chłodzenia poprzez zamontowanie czujnika poziomu płynu chłodzącego oraz aktualizacji oprogramowanie w pojeździe, co umożliwi generowanie akustycznych i wizualnych ostrzeżeń, jeżeli ilość płynu chłodzącego spadnie poniżej wymaganego poziomu.
Polska
Rozszerzenie zakresu kampanii dot. samochodów Ford S-max, Galaxy i Mondeo
- Szczegóły
- Autor: UOKiK