Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
samar
Według danych zadeklarowanych przez producentów, większość z nich poprawiła wyniki w porównaniu do lutego, jednak sprzedaż w marcu wciąż była słabsza o ponad 5 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, podał IBRM Samar.

W ostatnim miesiącu I kwartału sprzedano w Polsce 29 346 aut.

W czołowej dziesiątce producentów rosnącą w stosunku do poprzedniego roku sprzedaż w marcu wykazały jedynie Volkswagen oraz Peugeot. Na pozycji lidera rynku umocniła się Skoda. Sprzedaż czeskich aut w marcu wyniosła 3 269 sztuk. To zaledwie o 2 sztuki (0,06%) mniej niż rok wcześniej. Łącznie, po trzech miesiącach bieżącego roku Skoda odnotowała sprzedaż w wysokości 9 230 aut, co oznacza wzrost w porównaniu do ubiegłego roku o 2,34%. To z kolei pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku krajowym z 10,25 do 11,67%.

Na wicelidera rynku awansowała Toyota, która w marcu sprzedała 2 692 auta, o 8,31% mniej niż przed rokiem. Sumaryczna sprzedaż japońskiej marki wyniosła 7 010 sztuk, zaś blisko 11-procentowy spadek spowodował nieznaczne zmniejszenie udziału w rynku z 8,94 do 8,86%. Tym samym Toyota wyprzedziła Fiata i to zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w marcu, jak na koniec I kwartału tego roku. To m. in. efekt obniżenia  w połowie marca cen na większość modeli z wyjątkiem wersji podstawowych, gdzie koszt zakupu nieznacznie wzrósł. Mimo mniej konkurencyjnej cenowo oferty w stosunku np. do marek koreańskich, Toyota nadal przyciąga sporą grupę klientów. Nie przeszkodziło w tym nawet zamieszanie wokół przeprowadzanej zarówno w Stanach, jak i Europie akcji naprawczej pedału gazu, co było szeroko relacjonowane w mediach. Tym niemniej wyniki sprzedaży potwierdzają wysoką lojalność klientów japońskiej marki w Polsce. W dodatku dzięki wprowadzeniu w marcu do oferty kompaktowego Aurisa po face liftingu, Toyota ma duże szanse utrzymać drugą pozycję na rynku również w następnych miesiącach.

Na trzecim miejscu znalazł się Fiat, który w marcu sprzedał 2 383 auta, co oznacza spadek o 28,80% (-964 sztuki) w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r. Wynik sumaryczny na poziomie 6 733 sztuk jest gorszy o 28,26% (-2 652 sztuki) od zanotowanego w tym samym okresie ubiegłego roku.

Na czwarte miejsce awansował Volkswagen, który tylko w marcu sprzedał aż 2 653 auta (w stosunku do lutego wzrost o 63,26%, +1 028 sztuk, zaś w ujęciu rok do roku wzrost o 6,93%, +172 szt.), co jest trzecim miesięcznym wynikiem zestawienia. Mimo to sprzedaż niemieckiej marki od początku roku – 6 118 sztuk – wykazuje spadek na poziomie 15,44% (-1 117), jednak znacznie łagodniejszy niż miesiąc wcześniej (-27,11%). Spowodowało to zmniejszenie udziału w rynku w ciągu roku z 8,22 do 7,73%.

Piąte miejsce zajmuje Opel, którego auta znalazły w I kwartale 5 842 nabywców, co jest wynikiem o 22,25% gorszym (-1 672 sztuki) niż przed rokiem. Tym samym Opel zmniejszył udział w rynku z 8,54% do 7,38%. Szóste miejsce zachował Ford. Co prawda wynik sprzedaży po pierwszym kwartale roku wynosi 5 585 sztuk i jest o 6,92% mniejszy niż rok wcześniej, ale amerykańskiej marce udało się zwiększyć udział w rynku z 6,82% do 7,06%.

Więcej
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
Etyfol
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Jaeger Polska Sp. z o.o.