Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Scania Polska S.A wraz z Ekoenergetyka-Polska S.A. i Ekoen uzgodniły strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce. 

W ramach współpracy z Ekoenergetyka-Polska dostarczane będą kompleksowe rozwiązania w postaci systemów szybkiego ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych.

W ramach współpracy z Ekoen pierwsze ogólnodostępne HUBy szybkiego ładowania dla pojazdów ciężarowych zostaną uruchomione przy serwisach Scania m. in. w Nadarzynie, Choroszczy k. Białegostoku oraz w Gliwicach.

Celem kooperacji jest obniżanie śladu węglowego w transporcie oraz dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań w zakresie elektrycznych pojazdów ciężarowych i systemów ich ładowania.

Procesy związane z redukcją emisji CO2, zanieczyszczenia powietrza i hałasu przyspieszają m.in. w skutek  rosnących wymagań dotyczących zrównoważonego rozwoju. Utrzymanie dominującej pozycji Polski w unijnym transporcie drogowym będzie możliwe dzięki zapewnieniu konkurencyjności polskich firm transportowych w tym zakresie. Coraz powszechniejsze zastosowanie elektrycznych napędów w pojazdach ciężarowych i dostawczych wiąże się z rozwojem technologii i systemów szybkiego ładowania. Wyłącznie wspólne działanie prawodawców, dostawców rozwiązań transportowych i infrastruktury oraz użytkowników transportu może stanowić o powodzeniu tej strategii. 

- To ważny dzień dla rozwoju elektromobilności ciężkiego transportu w Polsce. Elektryfikacja stanie się faktem jedynie przy współpracy partnerów specjalizujących się w dostarczaniu energii oraz infrastruktury. Tylko tak możemy wprowadzić do ruchu elektryczne pojazdy ciężarowe i przyczynić się do dekarbonizacji oraz konkurencyjności polskiego transportu. Jeśli chcemy przyspieszyć zmianę w kierunku zrównoważonego transportu, nie możemy oglądać się na innych, musimy działać tu i teraz - komentuje Wojciech Rowiński dyrektor generalny Scania Polska S.A.  

Systemy szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych
Ekoenergetyka to spółka technologiczna, która projektuje i produkuje nowoczesną i wydajną infrastrukturę szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych na najwyższym, światowym poziomie. Spółka zaspokaja potrzeby wielu sektorów rynku e-mobility, posiada własne zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne, dostarczając  innowacyjne rozwiązania dla pojazdów elektrycznych, będąc jednym z kluczowych dostawców systemów szybkiego ładowania wysokiej mocy w Europie m.in. dla RATP Paryż i miejskiego przewoźnika SWM Monachium.

- Dzięki partnerstwu ze Scania Polska wskazujemy kierunek rozwoju zeroemisyjnego ciężkiego transportu. Połączenie technologii pojazdów i systemów szybkiego ładowania w dynamicznie rozwijającym się sektorze transportu ciężkiego dowodzi, że zapotrzebowanie na kompleksowe rozwiązania jest ogromne i już teraz wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów. Najnowsze technologie, ale też wieloletnie doświadczenie, przyczyniają się do jeszcze szybszego rozwoju zeroemisyjnego transportu ciężkiego - podsumowuje Bartosz Kubik, Prezes Zarządu i współzałożyciel Ekoenergetyka - Polska S.A.

- Jest mi niezmiernie miło, że partnerstwo ze Scania Polska. staje się faktem. Jestem przekonany, że współpracując z tak innowacyjnym i globalnym koncernem, w tak ważnej dziedzinie jaką jest doskonalenie i rozwój technologii zeroemisyjnego transportu wspólnie zapewnimy klientom kompleksowe rozwiązania i wsparcie - dodaje Maciej Wojeński, współzałożyciel i Członek Rady Nadzorczej Ekoenergetyka - Polska S.A. 

Ekoenergetyka wspiera plany największych miast i firm w przejściu na bezemisyjny transport, już ponad 2500 stacji z logo Ekoenergetyki działa w 26 krajach, m.in. w Polsce, Niemczech, Holandii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Hiszpanii, Francji, Singapurze i Brazylii.

HUBy ładowania pojazdów elektrycznych
Ekoen w ramach realizacji Programu „EKOEN-100” deklaruje gotowość ścisłej współpracy z liderami rozwoju elektromobilności w kontekście m.in. lokalizacji pod budowę HUBów ultraszybkiego ładowania. Celem niniejszej współpracy jest stworzenie sieci ultraszybkich HUBów Ekoen eTruck przeznaczonych głównie dla ciężarowych pojazdów elektrycznych.

- Jestem przekonany, że unikalny w skali naszego kraju koncept HUBu EKOEN eTruck oraz strategiczna współpraca ze Scania Polska przyspieszą proces elektryfikacji transportu ciężkiego w Polsce - podobnie jak miało to miejsce w przypadku rynku autobusów elektrycznych, w rozwoju którego braliśmy udział - mówi Bartosz Kubik, Prezes Zarządu Ekoen.

HUBy Ekoen eTruck powstaną m.in. przy serwisach Scania Polska znajdujących się obok korytarzy transportowych dla pojazdów ciężarowych wzdłuż Transeuropejskiej Sieci Transportowej - TEN-T. Docelowo rozwój infrastruktury przeznaczonej elektryfikacji transportu ciężkiego jest planowany na terenie całej Polski.

HUB Ekoen eTruck to unikalny koncept wielostanowiskowej, ultraszybkiej i ogólnodostępnej stacji ładowania dostosowany do obsługi ciężarowych pojazdów elektrycznych. Powstał w oparciu o wymianę doświadczeń w ramach wspólnych warsztatów z udziałem ekspertów z obu firm. HUBy będą dostępne także dla elektrycznych pojazdów osobowych oraz dostawczych i będą oferowały szybkie ładowanie. Docelowo ładowanie pojazdów będzie realizowane ładowarkami o mocy 750 kW i 1,5 MW.

Scania rozwija pojazdy elektryczne
Scania jest silnie zaangażowana w upowszechnienie transportu niezależnego od paliw kopalnych, a znajdujące się w ofercie firmy rozwiązania elektryczne odgrywają w tym kluczową rolę. Firma oferuje pojazdy elektryczne (BEV), hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV) i hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in (PHEV) 

Pojazdy elektryczne uważa się za skuteczne i opłacalne rozwiązanie prowadzące do transportu wolnego od paliw kopalnych. Pojemność baterii i technologia szybkiego ładowania szybko się rozwijają. Eksperci Scania szacują, że do 2025 r. zelektryfikowane pojazdy będą stanowić około 10% całkowitej sprzedaży firmy na świecie, a do 2030 r. odsetek ten wzrośnie do 50%.Już dziś polski rynek może czerpać z doświadczeń z branży  autobusowej, gdzie ta zmiana zaczęła się wcześniej i popyt na pojazdy elektryczne jest duży. Polska jest jednym z liderów wykorzystywania autobusów elektrycznych w Europie. Autobusy elektryczne ładowane są najczęściej w zajezdniach bądź podczas krótkich postojów na pętlach. Dlatego, rozwój elektryfikacji transportu długodystansowego wymaga dedykowanych rozwiązań - stacji szybkiego ładowania dużych mocy dla pojazdów ciężarowych. 

- Naszym celem jest dostarczenie rozwiązania transportowego, które pozwala na wykorzystanie długodystansowego pojazdu elektrycznego zdolnego tworzyć zestaw o masie całkowitej 40 t z zasięgiem 4,5 godziny, który będzie można szybko doładować w trakcie obowiązkowej, 45-minutowej przerwy. Rozwiązania uwzględniającego systemy ładowania, które pozwolą w pełni wykorzystać potencjał i możliwości technologiczne naszych pojazdów - dodaje Wojciech Rowiński.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Link International Transport
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
item Polska Sp. z o. o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.