W Urzędzie Miasta Sieradza podpisano umowę na dostarczenie trzech nowych autobusów Solaris Urbino 10,5.
Producent z Bolechowa za dostarczenie trzech autobusów zaproponował w ogłoszonym przetargu kwotę 3.197.385 zł.
Autobusy są prawie takie same, jak te, które dostarczaliśmy w poprzednich latach. Wystrój, design jest jednak nieco inny, ponieważ pojazdy są już nowszej generacji. Koresponduje to też z celem projektu czyli ekologią i ochroną środowiska. Autobusy mają najwyższą aktualnie dostępną normę ekologiczną dla silników spalinowych. Chciałbym również pogratulować Sieradzowi, ponieważ nie każde miasto, zwłaszcza tej wielkości, decyduje się by aplikować o środki unijne by zmieniać tabor komunikacji publicznej. Sieradzowi się udało. Inne miasta przespały - mówi Waldemar Wlazło, dyrektor sprzedaży Solaris na region południowo-zachodni.
Zakup kolejnych nowych autobusów dla Sieradza jest możliwy dzięki wsparciu unijnemu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego, który wsparł przedsięwzięcie kwotą 2 142 000 zł. Celem projektu jest likwidacja autobusów wyprodukowanych w latach 1988-1996. - W naszej zajezdni będzie już łącznie 14 Solarisów. Dzięki temu niemal 100 proc. posiadanego taboru będzie niskopodłogowe. Za tym idzie ekologia, bezpieczeństwo i komfort dla pasażerów. Nowe autobusy zastąpią stare 30-letnie Mercedesy 303. Te zostaną zlikwidowane do końca marca 2020 r. - wyjaśnia Arkadiusz Podsiadły, prezes MPK Sieradz.
Zakup kolejnych nowych autobusów dla Sieradza jest możliwy dzięki wsparciu unijnemu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego, który wsparł przedsięwzięcie kwotą 2 142 000 zł. Celem projektu jest likwidacja autobusów wyprodukowanych w latach 1988-1996. - W naszej zajezdni będzie już łącznie 14 Solarisów. Dzięki temu niemal 100 proc. posiadanego taboru będzie niskopodłogowe. Za tym idzie ekologia, bezpieczeństwo i komfort dla pasażerów. Nowe autobusy zastąpią stare 30-letnie Mercedesy 303. Te zostaną zlikwidowane do końca marca 2020 r. - wyjaśnia Arkadiusz Podsiadły, prezes MPK Sieradz.
Dla porównania jeden Mercedes 303 w trasie po mieście emituje tyle samo spalin, co 14 autobusów klasy Solaris Urbino najnowszych genracji.
Przypomnijmy, że zakup trzech nowych autobusów, to kolejny etap projektu związanego z niskoemisyjną i zrównoważoną mobilnością miejską oraz odmłodzeniem sieradzkiego taboru.
W 2017 i 2018 r. na ulicach miasta pojawiło się już osiem nowych pojazdów Urbino 10 III generacji wyprodukowane przez Solarisa. Koszt ich zakupu wyniósł 8,9 mln zł z czego unijne dofinansowanie pokryło prawie 5,4 mln zł. - Jest to ostatni zakup pojazdów z dieslem. W Planie Gospodarki Niskoemisyjnej dla etapu III [projektu związanego z zakupem autobusów - red.] przewidziany jest już zakup pojazdów elektrycznych - tłumaczy prezes.
Kiedy nowe autobusy pojawią się na sieradzkich ulicach? Ich dostawy zaplanowano w trzech transzach. Pierwsze dwa autobusy mają trafić do Sieradza jeszcze w tym roku - do 31 października i 31 grudnia. Ostatni ma zostać przekazany MPK najpóźniej do końca marca 2020 r. - Cieszę się bardzo, że tabor MPK uległ w ostatnich latach tak znaczącej zmianie. Będziemy realizować usługi taboru publicznego w bardzo dobrych warunkach. Komunikacja jest obowiązkiem i by miasto działało właściwie, komunikacja musi być funkcjonalna. Warunki jazdy są bardzo dobre. Zarząd pracuje też nad głęboką analizą tras. W których miejscach dołożyć kursów, gdzie zlikwidować bo nie ma takiego zapotrzebowania. Chcielibyśmy, żeby duża część mieszkańców przesiadła się na komunikację miejską - mówi prezydent
W tej chwili tabor sieradzkiego MPK liczy 24 autobusy. Średnia wieku pojazdów to 7 lat co, jak podkreśla prezes spółki, jest bardzo przyzwoitą średnią jak na tego typu przedsiębiorstwa.
W tej chwili tabor sieradzkiego MPK liczy 24 autobusy. Średnia wieku pojazdów to 7 lat co, jak podkreśla prezes spółki, jest bardzo przyzwoitą średnią jak na tego typu przedsiębiorstwa.
Więcej: www.sieradz.eu