Na zakończonych niedawno targach motoryzacyjnych w Genewie Mercedes-Benz zaprezentował dwa przedprodukcyjne modele – wysokoprężne hybrydy plug-in Klasy C i Klasy E.
W samochodach tych połączono najnowocześniejszy silnik Diesla z hybrydową przekładnią 9G-TRONIC. Właśnie ten silnik będzie produkowany w powstającej fabryce w Jaworze. Czterocylindrowa jednostka OM 654 charakteryzuje się ultranowoczesną konstrukcją, zapewniającą zupełnie nowy poziom efektywności. Jest pierwszym, zastosowanym w autach osobowych, silnikiem Diesla ze stopniowaną komorą spalania. Połączono w nim aluminiowy blok i stalowe tłoki oraz udoskonalono powłokę ścianek cylindrów NANOSLIDE®, co pozwoliło na zredukowanie tarcia wewnętrznego o ok. 25%. Nowy motor ma mniejsze wymiary od swojego poprzednika i korzysta z czwartej generacji wtrysku common rail pod ciśnieniem dochodzącym do 2050 barów.
Uruchomienie produkcji silników OM 654 w Jaworze jest planowane na koniec pierwszej połowy 2019 roku. Linie produkcyjne i montażowe fabryki będą pracować w najnowszym systemie AGIPRO, umożliwiającym szybkie i elastyczne dostosowanie produkcji do bieżącego zapotrzebowania.
W samochodach tych połączono najnowocześniejszy silnik Diesla z hybrydową przekładnią 9G-TRONIC. Właśnie ten silnik będzie produkowany w powstającej fabryce w Jaworze. Czterocylindrowa jednostka OM 654 charakteryzuje się ultranowoczesną konstrukcją, zapewniającą zupełnie nowy poziom efektywności. Jest pierwszym, zastosowanym w autach osobowych, silnikiem Diesla ze stopniowaną komorą spalania. Połączono w nim aluminiowy blok i stalowe tłoki oraz udoskonalono powłokę ścianek cylindrów NANOSLIDE®, co pozwoliło na zredukowanie tarcia wewnętrznego o ok. 25%. Nowy motor ma mniejsze wymiary od swojego poprzednika i korzysta z czwartej generacji wtrysku common rail pod ciśnieniem dochodzącym do 2050 barów.
Uruchomienie produkcji silników OM 654 w Jaworze jest planowane na koniec pierwszej połowy 2019 roku. Linie produkcyjne i montażowe fabryki będą pracować w najnowszym systemie AGIPRO, umożliwiającym szybkie i elastyczne dostosowanie produkcji do bieżącego zapotrzebowania.
Budowa fabryki w Jaworze rozpoczęła się oficjalnym aktem wmurowania kamienia węgielnego w czerwcu 2017 r. Prace budowlane ruszyły kilka tygodni później, w sierpniu 2017 r. W tym czasie zorganizowano zaplecze biurowe, uruchomiono przyłącza elektryczne i wodociągowe, ogrodzono zakład, przygotowano infrastrukturę zewnętrzną – docelowe drogi, parkingi i instalacje podziemne oraz wybudowano fundamenty największej hali produkcyjnej. Jej budowa wraz z przyległym budynkiem biurowym o łącznej powierzchni użytkowej 98,2 tys. mkw. potrwa do stycznia 2019 r. .
FABRYKA SILNIKÓW MERCEDES-BENZ W JAWORZE:
FABRYKA SILNIKÓW MERCEDES-BENZ W JAWORZE:
- Łączna suma inwestycji - ok. 500 mln euro (ponad 2,1 mld PLN)
- Teren fabryki - ok. 50 hektarów
- Liczba miejsc pracy - ponad 500
- Zastosowanie idei „Przemysł 4.0“
- Zakład neutralny pod względem emisji CO2
- Rodzaje produkowanych silników - OM 654 (wysokoprężny) i M 254 (benzynowy)
- Łączna moc przerobowa - 600 tys. silników rocznie
- 3 linie montażowe w systemie AGIPRO
- 3 linie obróbkowe w systemie AGIPRO
- Zastosowanie techniki NANOSLIDE w procesie obróbki
- Metraż hal - około 200 tys. m2