Pięciotysięczny autobus wyjechał w środę z fabryki Solaris Bus & Coach S.A. w podpoznańskim Bolechowie. Nowoczesny, niskopodłogowy autobus miejski Solaris Urbino 12, przekazano klientowi z Koziegłów k/Poznania.
Autobus nr 5000 wyjechał z fabryki Solaris Bus & Coach S.A.
W maju br. przypada także 10 rocznica wprowadzenia na rynek najpopularniejszej w Polsce marki autobusu miejskiego - Solaris Urbino.
Wyjątkowy w historii firmy autobus trafił do Przedsiębiorstwa Wielobranżowego "Transkom" z Koziegłów koło Poznania. Przewoźnik współpracuje z Solarisem od 1998 roku, a nowy pojazd będzie już 10 autobusem tej marki w jego flocie.
Marian Szymański, Prezes Zarządu "Transkomu", odebrał kluczyki do 5000-tysięcznego autobusu z rąk Krzysztofa Olszewskiego, Przewodniczącego Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach S.A.
.
- Autobusy produkowane przez firmę Solaris uważam za najlepsze w swojej klasie, a posiadać egzemplarz numer 5000 to wyjątkowe wyróżnienie. Mimo, że nie jesteśmy największym klientem tej firmy to z pewnością zapisaliśmy się w jej historii - skomentował Marian Szymański, prezes firmy Transkom.
- Dzisiejsza uroczystość pokazuje jak szybko rozwinęła się nasza firma w ciągu ostatnich trzynastu lat. Kiedy zaczynaliśmy naszą działalność w 1996 roku zatrudnialiśmy 36 osób, które w pierwszym roku funkcjonowania fabryki wyprodukowały 56 pojazdów. Dzisiaj zatrudniamy blisko 1600 osób i produkujemy rocznie ponad 1000 Solarisów. Nasze autobusy jeżdżą w 20 krajach na świecie od północnej Norwegii po Zjednoczone Emiraty Arabskie. Marka Solaris Urbino, którą wprowadziliśmy na rynek 10 lat temu wypracowała sobie już znakomitą renomę na europejskim rynku autobusowym i plasuje się w czołówce jeśli chodzi o jakość, niezawodność i nowoczesność - powiedział Krzysztof Olszewski, Przewodniczący Rady Nadzorczej Solarisa.
Solaris jest także jednym z liderów innowacyjności w swojej branży. W 2006 roku polska firma, jako pierwsza w Europie wprowadziła do seryjnej produkcji autobus z napędem hybrydowym - Solaris Urbino 18 Hybrid. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii, pojazd zużywa o 24% paliwa mniej w porównaniu z tradycyjnymi autobusami. Jest także bardzo ekologiczny, emitując aż o 78% procent mniej zanieczyszczeń. Pojazdy hybrydowe marki Solaris jeżdżą już w Polsce, w Niemczech, Szwajcarii i Francji.
W chwili obecnej Solaris Bus & Coach S.A. rozpoczął prace badawcze-rozwojowe nad autobusem z napędem elektrycznym, który zupełnie wyeliminuje emisję spalin.
Ponadto w 2009 roku spółka zamierza poszerzyć swoją działalność o produkcję pojazdów szynowych. W bieżącym roku odbędzie się premiera, nowoczesnego, niskopodłogowego tramwaju marki Solaris Tramino.
Autobus nr 5000
Autobus nr 5000 opuszczający fabrykę w podpoznańskim Bolechowie to nowoczesny i ekologiczny Solaris Urbino 12 wyposażony w silnik spełniający rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5. O komfort w gorące dni zadba klimatyzacja miejsca pracy kierowcy i przestrzeni pasażerskiej. Z kolei system monitoringu pozwoli podróżnym poczuć się bezpiecznie. Równie ważnym elementem bezpieczeństwa są zastosowane tylne lampy typu LED, gwarantujące bardzo dobrą widoczność oraz długą, bezawaryjną pracę. Informacje o trasie i kolejnych przystankach można odczytać na 19 calowym ekranie wewnątrz pojazdu będącego częścią systemu informacji pasażerskiej. Standardem we wszystkich pojazdach marki Solaris, jest rampa dla wózków inwalidzkich czy funkcja przyklęku umożliwiająca dodatkowe obniżenie wejścia do autobusu dla podróżnych oczekujących na przystankach.
10 lat Solarisa Urbino
Premiera Solarisa Urbino odbyła się w maju 1999 roku na targach motoryzacyjnych w Poznaniu. Polska, nowoczesna konstrukcja niskopodłogowego autobusu miejskiego, od samego początku spotkała się z uznaniem klientów. W ciągu ostatnich dziesięciu lat autobusy i trolejbusy marki Solaris, zdobyły klientów w 20 państwach, w blisko trzystu miastach, między innymi w: Atenach, Berlinie, Rzymie, Strasburgu, Sztokholmie, Tallinie, Warszawie, czy Wilnie. Od momentu swojej premiery rodzina Solarisów Urbino znacznie powiększyła się. Obecnie pod tą nazwą dostępne są pojazdy o długości od 8,6 metra, poprzez autobusy 10, 12 i 15 metrowe aż do najdłuższych 18-metrowych przegubowców.
Wszystkie autobusy tej marki łączy jeden symbol, zielony jamnik, który jest już doskonale rozpoznawalny w Polsce i w Europie. Jego pomysłodawczynią była Solange Olszewska, współzałożyciel firmy i obecny Prezes Zarządu spółki. - Jako osoba odpowiedzialna m.in. za wizerunek firmy myślałam nad symbolem, który na pierwszy rzut oka odróżniałby nasze autobusy od pojazdów konkurencji. Zielony jamnik nadaje się do tego doskonale: jest długi jak autobus, ma krótkie łapki, bo nasze autobusy są niskopodłogowe, niewiele je, bo nasze autobusy są ekonomiczne, jest zielony, bo produkowane przez nas autobusy są przyjazne środowisku i przede wszystkim jest oddany swojemu panu, tak jak my naszym klientom - opisuje ideę zielonego jamnika Solange Olszewska.
Autobusy marki Solaris były wielokrotnie nagradzane w motoryzacyjnych konkursach branżowych w Polsce i zagranicą. Jednym z najcenniejszych wyróżnień, był tytuł wicemistrza w konkursie "Bus of The Year" na najlepszy autobus miejski w Europie w roku 2004.
Solaris Bus & Coach S.A. - podsumowanie ubiegłego roku
W roku 2008 Solaris kolejny raz z rzędu został liderem polskiego rynku autobusów. Krajowa sprzedaż Solarisa wyniosła aż 480 pojazdów i była najwyższa w historii spółki. Rekordowo wysoka była również sprzedaż eksportowa. Poza granice Polski z fabryki w Bolechowie wyjechało 557 Solarisów. Łączna sprzedaż wyniosła 1037 pojazdów i w porównaniu z rokiem 2007 wzrosła o 335 sztuk (o 47%).
- Udało nam się osiągnąć planowany cel w postaci sprzedaży na poziomie ponad tysiąca sztuk autobusów. W tym roku stawiamy poprzeczkę jeszcze wyżej, zakładając że dostarczymy naszym odbiorcom około 1200 pojazdów. Już teraz znając nasz plan produkcji na najbliższe miesiące mogę stwierdzić, że jest to cel ambitny ale zarazem realistyczny - ocenia Krzysztof Olszewski Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach S.A.
Na uwagę zasługuje również fakt, że w ubiegłym roku Solaris sprzedał pięć autobusów hybrydowych, do Bremy, Hanoweru, Monachium, Glonn-Schlacht i Poznania. W ten sposób Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, stało się pierwszym użytkownikiem autobusu hybrydowego w Polsce. Jeszcze pod koniec minionego roku firma podpisała kolejne kontrakty na dostawę autobusów hybrydowych, między innymi do Strasburga we Francji.
W Polsce Solaris kolejny rok z rzędu zajął pozycję lidera. Sprzedaż na poziomie 480 pojazdów, dała firmie aż 30% udział w całkowitym rynku autobusowym. Rozpatrując tylko segment autobusów miejskich przewaga Solarisa nad konkurentami była jeszcze większa. Aż 53% nowych autobusów miejskich kupionych w ubiegłym roku w Polsce, było oznaczonych znakiem zielonego jamnika.
W roku 2008 przychody firmy Solaris przekroczyły miliard i wyniosły 1 055 479 tysięcy złotych. Jest to w porównaniu z rokiem 2007 wzrost o 341 milionów złotych. Stan zatrudnienia na koniec roku 2008 to ponad 1500 osób. Oznacza to, że w podsumowywanym okresie Solaris stworzył ponad 200 nowych miejsc pracy.
Autobus nr 5000 wyjechał z fabryki Solaris Bus & Coach S.A.
W maju br. przypada także 10 rocznica wprowadzenia na rynek najpopularniejszej w Polsce marki autobusu miejskiego - Solaris Urbino.
Wyjątkowy w historii firmy autobus trafił do Przedsiębiorstwa Wielobranżowego "Transkom" z Koziegłów koło Poznania. Przewoźnik współpracuje z Solarisem od 1998 roku, a nowy pojazd będzie już 10 autobusem tej marki w jego flocie.
Marian Szymański, Prezes Zarządu "Transkomu", odebrał kluczyki do 5000-tysięcznego autobusu z rąk Krzysztofa Olszewskiego, Przewodniczącego Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach S.A.
.
- Autobusy produkowane przez firmę Solaris uważam za najlepsze w swojej klasie, a posiadać egzemplarz numer 5000 to wyjątkowe wyróżnienie. Mimo, że nie jesteśmy największym klientem tej firmy to z pewnością zapisaliśmy się w jej historii - skomentował Marian Szymański, prezes firmy Transkom.
- Dzisiejsza uroczystość pokazuje jak szybko rozwinęła się nasza firma w ciągu ostatnich trzynastu lat. Kiedy zaczynaliśmy naszą działalność w 1996 roku zatrudnialiśmy 36 osób, które w pierwszym roku funkcjonowania fabryki wyprodukowały 56 pojazdów. Dzisiaj zatrudniamy blisko 1600 osób i produkujemy rocznie ponad 1000 Solarisów. Nasze autobusy jeżdżą w 20 krajach na świecie od północnej Norwegii po Zjednoczone Emiraty Arabskie. Marka Solaris Urbino, którą wprowadziliśmy na rynek 10 lat temu wypracowała sobie już znakomitą renomę na europejskim rynku autobusowym i plasuje się w czołówce jeśli chodzi o jakość, niezawodność i nowoczesność - powiedział Krzysztof Olszewski, Przewodniczący Rady Nadzorczej Solarisa.
Solaris jest także jednym z liderów innowacyjności w swojej branży. W 2006 roku polska firma, jako pierwsza w Europie wprowadziła do seryjnej produkcji autobus z napędem hybrydowym - Solaris Urbino 18 Hybrid. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii, pojazd zużywa o 24% paliwa mniej w porównaniu z tradycyjnymi autobusami. Jest także bardzo ekologiczny, emitując aż o 78% procent mniej zanieczyszczeń. Pojazdy hybrydowe marki Solaris jeżdżą już w Polsce, w Niemczech, Szwajcarii i Francji.
W chwili obecnej Solaris Bus & Coach S.A. rozpoczął prace badawcze-rozwojowe nad autobusem z napędem elektrycznym, który zupełnie wyeliminuje emisję spalin.
Ponadto w 2009 roku spółka zamierza poszerzyć swoją działalność o produkcję pojazdów szynowych. W bieżącym roku odbędzie się premiera, nowoczesnego, niskopodłogowego tramwaju marki Solaris Tramino.
Autobus nr 5000
Autobus nr 5000 opuszczający fabrykę w podpoznańskim Bolechowie to nowoczesny i ekologiczny Solaris Urbino 12 wyposażony w silnik spełniający rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5. O komfort w gorące dni zadba klimatyzacja miejsca pracy kierowcy i przestrzeni pasażerskiej. Z kolei system monitoringu pozwoli podróżnym poczuć się bezpiecznie. Równie ważnym elementem bezpieczeństwa są zastosowane tylne lampy typu LED, gwarantujące bardzo dobrą widoczność oraz długą, bezawaryjną pracę. Informacje o trasie i kolejnych przystankach można odczytać na 19 calowym ekranie wewnątrz pojazdu będącego częścią systemu informacji pasażerskiej. Standardem we wszystkich pojazdach marki Solaris, jest rampa dla wózków inwalidzkich czy funkcja przyklęku umożliwiająca dodatkowe obniżenie wejścia do autobusu dla podróżnych oczekujących na przystankach.
10 lat Solarisa Urbino
Premiera Solarisa Urbino odbyła się w maju 1999 roku na targach motoryzacyjnych w Poznaniu. Polska, nowoczesna konstrukcja niskopodłogowego autobusu miejskiego, od samego początku spotkała się z uznaniem klientów. W ciągu ostatnich dziesięciu lat autobusy i trolejbusy marki Solaris, zdobyły klientów w 20 państwach, w blisko trzystu miastach, między innymi w: Atenach, Berlinie, Rzymie, Strasburgu, Sztokholmie, Tallinie, Warszawie, czy Wilnie. Od momentu swojej premiery rodzina Solarisów Urbino znacznie powiększyła się. Obecnie pod tą nazwą dostępne są pojazdy o długości od 8,6 metra, poprzez autobusy 10, 12 i 15 metrowe aż do najdłuższych 18-metrowych przegubowców.
Wszystkie autobusy tej marki łączy jeden symbol, zielony jamnik, który jest już doskonale rozpoznawalny w Polsce i w Europie. Jego pomysłodawczynią była Solange Olszewska, współzałożyciel firmy i obecny Prezes Zarządu spółki. - Jako osoba odpowiedzialna m.in. za wizerunek firmy myślałam nad symbolem, który na pierwszy rzut oka odróżniałby nasze autobusy od pojazdów konkurencji. Zielony jamnik nadaje się do tego doskonale: jest długi jak autobus, ma krótkie łapki, bo nasze autobusy są niskopodłogowe, niewiele je, bo nasze autobusy są ekonomiczne, jest zielony, bo produkowane przez nas autobusy są przyjazne środowisku i przede wszystkim jest oddany swojemu panu, tak jak my naszym klientom - opisuje ideę zielonego jamnika Solange Olszewska.
Autobusy marki Solaris były wielokrotnie nagradzane w motoryzacyjnych konkursach branżowych w Polsce i zagranicą. Jednym z najcenniejszych wyróżnień, był tytuł wicemistrza w konkursie "Bus of The Year" na najlepszy autobus miejski w Europie w roku 2004.
Solaris Bus & Coach S.A. - podsumowanie ubiegłego roku
W roku 2008 Solaris kolejny raz z rzędu został liderem polskiego rynku autobusów. Krajowa sprzedaż Solarisa wyniosła aż 480 pojazdów i była najwyższa w historii spółki. Rekordowo wysoka była również sprzedaż eksportowa. Poza granice Polski z fabryki w Bolechowie wyjechało 557 Solarisów. Łączna sprzedaż wyniosła 1037 pojazdów i w porównaniu z rokiem 2007 wzrosła o 335 sztuk (o 47%).
- Udało nam się osiągnąć planowany cel w postaci sprzedaży na poziomie ponad tysiąca sztuk autobusów. W tym roku stawiamy poprzeczkę jeszcze wyżej, zakładając że dostarczymy naszym odbiorcom około 1200 pojazdów. Już teraz znając nasz plan produkcji na najbliższe miesiące mogę stwierdzić, że jest to cel ambitny ale zarazem realistyczny - ocenia Krzysztof Olszewski Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach S.A.
Na uwagę zasługuje również fakt, że w ubiegłym roku Solaris sprzedał pięć autobusów hybrydowych, do Bremy, Hanoweru, Monachium, Glonn-Schlacht i Poznania. W ten sposób Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, stało się pierwszym użytkownikiem autobusu hybrydowego w Polsce. Jeszcze pod koniec minionego roku firma podpisała kolejne kontrakty na dostawę autobusów hybrydowych, między innymi do Strasburga we Francji.
W Polsce Solaris kolejny rok z rzędu zajął pozycję lidera. Sprzedaż na poziomie 480 pojazdów, dała firmie aż 30% udział w całkowitym rynku autobusowym. Rozpatrując tylko segment autobusów miejskich przewaga Solarisa nad konkurentami była jeszcze większa. Aż 53% nowych autobusów miejskich kupionych w ubiegłym roku w Polsce, było oznaczonych znakiem zielonego jamnika.
W roku 2008 przychody firmy Solaris przekroczyły miliard i wyniosły 1 055 479 tysięcy złotych. Jest to w porównaniu z rokiem 2007 wzrost o 341 milionów złotych. Stan zatrudnienia na koniec roku 2008 to ponad 1500 osób. Oznacza to, że w podsumowywanym okresie Solaris stworzył ponad 200 nowych miejsc pracy.