3 lutego firma Solaris przekazała 12 autobusów elektrycznych przewoźnikowi z Bergamo. To pierwsze tego typu pojazdy polskiego producenta we Włoszech. W marcu kolejnych 10 Urbino electric zasili flotę ATM w Mediolanie.
Dla firmy Solaris, która do tej pory dostarczyła do Włoch blisko 850 pojazdów, zamówienia z Bergamo i Mediolanu to kolejny dowód na uznanie jakim cieszy się na tamtejszym rynku. W uroczystym przekazaniu pierwszych elektrycznych Solarisów we Włoszech udział wziął włoski minister środowiska Maurizio Martina oraz burmistrz Bergamo Giorgio Gori.
Dla firmy Solaris, która do tej pory dostarczyła do Włoch blisko 850 pojazdów, zamówienia z Bergamo i Mediolanu to kolejny dowód na uznanie jakim cieszy się na tamtejszym rynku. W uroczystym przekazaniu pierwszych elektrycznych Solarisów we Włoszech udział wziął włoski minister środowiska Maurizio Martina oraz burmistrz Bergamo Giorgio Gori.
- Bardzo mnie cieszy zaufanie włoskich klientów do naszej marki. Bergamo dołączyło do wielu miast Półwyspu Apenińskiego, w których jeżdżą Solarisy, stawiając jednocześnie na sprawdzony i doceniony przez branżę model Urbino 12 electric. Pojazd nagrodzony tytułem „Bus of the Year 2017” - mówi Zbigniew Palenica, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris Bus & Coach.
Urbino electric na rynek włoski są napędzane osiami ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 2 x 125 kW. Energia elektryczna magazynowana jest w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. W obu pojazdach producent zastosował nowoczesny pulpit dotykowy własnej konstrukcji. Do uzupełniania energii wykorzystywana jest ładowarka z możliwością jednoczesnego ładowania dwóch autobusów z mocą 40 kW.
O ile dwanaście Solarisów electric dla ATB Bergamo będzie pierwszymi autobusami z Bolechowa w tym mieście, o tyle w Mediolanie są już one bardzo dobrze znane. W 2014 i 2015 z Bolechowa do przewoźnika ATM Milano wyjechało 125 autobusów Urbino12. W 2017 roku Solaris dostarczył do Włoch łącznie 225 autobusów. Największy kontrakt w historii polskiego producenta również pochodzi z rynku włoskiego - 360 autobusów InterUrbino zamówiła rzymska firma Cotral.
Urbino electric na rynek włoski są napędzane osiami ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 2 x 125 kW. Energia elektryczna magazynowana jest w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. W obu pojazdach producent zastosował nowoczesny pulpit dotykowy własnej konstrukcji. Do uzupełniania energii wykorzystywana jest ładowarka z możliwością jednoczesnego ładowania dwóch autobusów z mocą 40 kW.
O ile dwanaście Solarisów electric dla ATB Bergamo będzie pierwszymi autobusami z Bolechowa w tym mieście, o tyle w Mediolanie są już one bardzo dobrze znane. W 2014 i 2015 z Bolechowa do przewoźnika ATM Milano wyjechało 125 autobusów Urbino12. W 2017 roku Solaris dostarczył do Włoch łącznie 225 autobusów. Największy kontrakt w historii polskiego producenta również pochodzi z rynku włoskiego - 360 autobusów InterUrbino zamówiła rzymska firma Cotral.