W odpowiedzi na potrzeby Zarządu Transportu Miejskiego w Paryżu (STIF) firma Solaris skonstruowała i zbudowała nowy pojazd o nazwie BHNS.
Jest to skrót z języka francuskiego, który oznacza "autobus o podwyższonym standardzie usług".
Transport publiczny staje się jednym z głównych zagadnień polityki planowania i trwałego rozwoju prowadzonej przez jednostki samorządu terytorialnego. Pojawiają się nowe potrzeby, które wymagają ciągłego udoskonalania oraz tworzenia nowych środków transportu. W odpowiedzi na te wymagania firma Solaris skonstruowała dla paryskiego organizatora transportu publicznego autobus BHNS bazując na znanej i sprawdzonej konstrukcji Urbino 18.
Autobus zwraca uwagę przede wszystkim swoim futurystycznym designem, łączącym najnowsze trendy zarówno w branży autobusowej jak i w branży pojazdów szynowych. Front autobusu nasuwa bowiem skojarzenia z wyglądem tramwajów marki Solaris. Jest to jednak pojazd kołowy, który posiada szereg innowacyjnych rozwiązań, do których należą między innymi:
Pojazd może być wyposażony w różnego rodzaju napędy. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w system hybrydowy. Pojazd będzie testowany przez najbliższy rok w regionie Paryża. Jest to element większego projektu infrastrukturalnego, który w najbliższych latach zakłada budowę specjalnych, wydzielonych linii oraz zakup pojazdów typu BHNS.
Jest to skrót z języka francuskiego, który oznacza "autobus o podwyższonym standardzie usług".
Transport publiczny staje się jednym z głównych zagadnień polityki planowania i trwałego rozwoju prowadzonej przez jednostki samorządu terytorialnego. Pojawiają się nowe potrzeby, które wymagają ciągłego udoskonalania oraz tworzenia nowych środków transportu. W odpowiedzi na te wymagania firma Solaris skonstruowała dla paryskiego organizatora transportu publicznego autobus BHNS bazując na znanej i sprawdzonej konstrukcji Urbino 18.
- system automatycznego kierowania pojazdem i naprowadzania,
- płynność wejścia oraz wymiany pasażerów na przystankach dzięki 4 drzwiom samoobsługowym,
- ułatwione poruszanie się wewnątrz pojazdu dzięki szerokim przejściom i całkowicie płaskiej podłodze,
- nowatorska kabina kierowcy nawiązująca rozwiązaniami do tramwajów,
- wyznaczone zatoki inwalidy oraz miejsca dla osób niepełnosprawnych,
- na nowo zaaranżowane wnętrze przewidujące duży dostęp światła naturalnego dzięki szyberdachom i harmonii przegubu przepuszczającej światło z zewnątrz,
- nowy system oświetlania wraz z podświetlanym sufitem,
- system informacji pasażera wraz z dynamicznym planem linii i przesiadek wyświetlany w czasie rzeczywistym na ekranach TFT Ultra Wild oraz system wewnętrznej i zewnętrznej zapowiedzi głosowej,
- komfortowe siedzenia.
Pojazd może być wyposażony w różnego rodzaju napędy. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w system hybrydowy. Pojazd będzie testowany przez najbliższy rok w regionie Paryża. Jest to element większego projektu infrastrukturalnego, który w najbliższych latach zakłada budowę specjalnych, wydzielonych linii oraz zakup pojazdów typu BHNS.