Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
31,1 tys. aut osobowych sprzedali w marcu polscy dilerzy - wynika z danych Samaru. To o 3 proc. więcej niż w lutym i prawie 2,4 proc. więcej niż rok temu.

Po I kwartale łączna sprzedaż sięgnęła niemal 88 tys. sztuk, o 1,2 proc. więcej niż rok temu. Do pełnego obrazu rynku trzeba jednak dodać informację, że przy słabym złotym coraz więcej sprzedawanych u nas aut trafia do klientów z Niemiec czy Słowacji.

- Liczba aut zarejestrowanych znacznie odbiega od liczby sprzedawanych. Na koniec lutego różnica wynosiła niemal 14 proc. Wszystko wskazuje na to, że w marcu jeszcze bardziej się powiększy - uważa Wojciech Drzewiecki, prezes instytutu Samar. (..)

Rynkowi nie pomaga zamieszanie wokół odliczania podatku VAT od aut firmowych. Przedsiębiorcy nadal nie wiedzą, czy tylko tzw. kratka wystarczy do pełnego odliczenia VAT czy też, zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, podatek będzie można odliczać od wszystkich pojazdów, także osobowych. W konsekwencji spadek sprzedaży aut klientom instytucjonalnym po dwóch miesiącach tego roku sięga już 22 proc. Problemem są też utrzymujące się opóźnienia w wydawaniu zaświadczeń potwierdzających zapłatę akcyzy. Bez nich nie da się zarejestrować auta.

Po I kw. zmienił się lider rynku. Przyzwyczailiśmy się w ostatnich latach, że o miano to walczyły Skoda i Toyota. Teraz największą sprzedażą (niemal 9,4 tys. sztuk) może się pochwalić Fiat. Na kolejnych pozycjach są: Skoda (9 tys.), Toyota (7,9 tys.), Opel (7,5 tys.) i VW (7,2 tys.).

Więcej w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

3D Center Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
Impel Group
ANT Solutions Sp. z o.o.
BARIBAL Group