Gigant motoryzacyjny z Dalekiego Wschodu chce zbudować fabrykę e-busów w Europie - informuje Rzeczpospolita. To mogłoby dodać mocy polskiej elektromobilności.
Miasto zaakceptowało już dwie działki pod inwestycje. Na jednej, o powierzchni 100 ha, stanąć mogłaby fabryka e-busów należąca do inwestora z Korei Południowej. Druga o powierzchni 320 ha zostanie przeznaczona dla kooperantów globalnego giganta.
Na szczeblu krajowym podobno już podjęto decyzję, by z Torunia uczynić wręcz „centrum elektromobilności". To akurat zaskakujące o tyle, że na zagłębie tego rynku wyrastał Dolny Śląsk, który przyciągnął inwestycje producentów komponentów wykorzystywanych do pojazdów elektrycznych: belgijskiego Umicore, koreańskiego LG Chem czy chińskiego Guotai-Huarong Poland.
Na szczeblu krajowym podobno już podjęto decyzję, by z Torunia uczynić wręcz „centrum elektromobilności". To akurat zaskakujące o tyle, że na zagłębie tego rynku wyrastał Dolny Śląsk, który przyciągnął inwestycje producentów komponentów wykorzystywanych do pojazdów elektrycznych: belgijskiego Umicore, koreańskiego LG Chem czy chińskiego Guotai-Huarong Poland.