Przedsiębiorca Mazda Motor Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mazda MX-30 (DR), wyprodukowanych w Japonii od 19.04.2022 r. do 30.03.2023 r., ładowarka pokładowa (OBC) może wykryć fałszywy błąd połączenia przewodu ładującego z powodu niewłaściwego oprogramowania sterującego.
W takiej sytuacji mogą być wyświetlane następujące komunikaty na wyświetlaczu wielofunkcyjnym, nawet jeśli przewód ładowania nie jest podłączony, a Ready-ON nie może zostać włączone:
- Odłącz ładowarkę, aby uruchomić pojazd
- Podłączona ładowarka EV. Nie można prowadzić pojazdu
Komunikat może być wyświetlany podczas próby uruchomienia pojazdu podczas postoju (Ready OFF do Ready ON) lub podczas tymczasowego zatrzymania podczas jazdy (oczekiwanie na sygnalizację świetlną itp.), a następnie pojazd może przejść w stan Ready OFF i może nie być w stanie się uruchomić (nie można przejść do stanu Ready ON).
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 366 pojazdów.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.
Polska
UOKiK: akcja przywoławcza aut marki Mazda MX-30
- Szczegóły
- Autor: UOKiK