Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota, modele: Proace City oraz Proace City BEV wyprodukowanych w Hiszpanii od 02.12.2019 r. do 30.06.2022 r. urządzenie telematyczne systemu e-Call może nie zawsze działać zgodnie z wymaganiami.
Istnieje ryzyko, że w niektórych punktach przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (PSAP) funkcja automatycznego oddzwaniania z PSAP do pojazdu może nie działać. W konsekwencji istnieje możliwość, że PSAP nie będzie w stanie automatycznie ponownie nawiązać połączenia z pojazdem, jeśli początkowe połączenie zostało zakończone.
Kampanią naprawczą objęte są w Polsce 10 894 samochody.
Przedsiębiorca zadeklarował, że oprogramowanie urządzenia telematycznego e-call zostanie zdalnie zaktualizowane za pośrednictwem Over the Air (OTA). W razie potrzeby urządzenie telematyczne zostanie wymienione.
Polska
UOKiK: akcja przywoławcza aut marki Toyota, modele: Proace City oraz Proace City BEV
- Szczegóły
- Autor: UOKiK