Przedsiębiorca Mazda Motor Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mazda CX-60 (KH), wyprodukowanych w Japonii od 28.08.2022 r. do 27.07.2023 r., silnik może nie uruchomić się podczas jazdy lub na postoju, w sytuacji, gdy spodziewane jest uruchomienie silnika zaraz po i-stop.
Ponadto, jeśli silnik zostanie ponownie uruchomiony („przycisk Start” zostanie naciśnięty) w krótkim czasie (około 8 sekund) po WYŁĄCZENIU zapłonu, obwód przekaźnika akumulatora Mild Hybrid może nie zostać załączony, a na wyświetlaczu wielofunkcyjnym może zostać wyświetlony komunikat o usterce układu hybrydowego i może zaświecić się kontrolka ostrzegawcza silnika. Funkcja awaryjna może się aktywować, co sprawia, że pozycja selektora jest ustawiona w zakresie „N”, a pojazd może przejść w stan „niemożliwy do jazdy”. W takich warunkach pojazd nie może zostać ponownie uruchomiony w ciągu około 90 sekund po zatrzymaniu pojazdu (IG OFF), nawet jeśli zostanie naciśnięty przycisk „Start” (IG ON).
Ponadto obrazy z kamer przednich, bocznych i cofania mogą migać, a w niektórych przypadkach mogą się nie pojawiać się na monitorze wyświetlacza środkowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 871 pojazdów.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.
Polska
UOKiK: akcja przywoławcza samochodów marki Mazda CX-60 (KH)
- Szczegóły
- Autor: UOKiK