Przedsiębiorca Chrysler Group LLC powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody Dodge Caliber, wyprodukowane w USA, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
W niektórych samochodach Dodge Caliber pedał przyspieszenia może w czasie eksploatacji ulec zatarciu, co może doprowadzić do nieoczekiwanego zachowania pojazdu i wypadku. Jednakże wszystkie samochody objęte tą akcją posiadają system ETC (elektroniczne sterowanie przepustnicą), który powoduje, że naciśnięcie pedału hamulca dezaktywuje sygnał z elektronicznego pedału gazu i nie pozwala na wzrost obrotów silnika.
Na rynku polskim kampanią nawrotową z tego powodu objętych jest 12 samochodów, o następujących numerach VIN:
Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że powiadomił autoryzowanych dealerów i serwisy Chrysler, Jeep i Dodge, natomiast autoryzowani partnerzy listami informują konsumentów o problemie i zapraszają na bezpłatną naprawę.
Przedsiębiorca poinformował, że z powodu mikro zanieczyszczeń w użytym materiale, może dojść do pęknięcia sprężyny zaworowej w wielozaworowym układzie sterowania silnika ww. modeli marki Lexus. Objawia się to nierówną pracą silnika i zmienionym odgłosem tej pracy. W najgorszym przypadku może dojść do awarii silnika i nagłego zatrzymania pojazdu podczas jazdy. Problem ten na rynku polskim dotyczy 371 egzemplarzy samochodów marki Lexus, (numery VIN w załączniku).
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wadliwych aut zostaną powiadomieni listownie lub telefonicznie o problemie i zaproszeni się na bezpłatną naprawę wadliwego elementu.
W niektórych samochodach Dodge Caliber pedał przyspieszenia może w czasie eksploatacji ulec zatarciu, co może doprowadzić do nieoczekiwanego zachowania pojazdu i wypadku. Jednakże wszystkie samochody objęte tą akcją posiadają system ETC (elektroniczne sterowanie przepustnicą), który powoduje, że naciśnięcie pedału hamulca dezaktywuje sygnał z elektronicznego pedału gazu i nie pozwala na wzrost obrotów silnika.
Na rynku polskim kampanią nawrotową z tego powodu objętych jest 12 samochodów, o następujących numerach VIN:
- 1B3HBG8B17D525990
- 1B3HBG8B07D512681
- 1B3HBG8B07D525995
- 1B3HBG8B97D512677
- 1B3HBG8B97D512680
- 1B3HBG8B27D512679
- 1B3HBG8B97D525994
- 1B3HBG8B17D525987
- 1B3HBG8B07D512678
- 1B3HBG8B07D549391
- 1B3HBG8B97D549390
- 1B3HBG8B57D525989
Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że powiadomił autoryzowanych dealerów i serwisy Chrysler, Jeep i Dodge, natomiast autoryzowani partnerzy listami informują konsumentów o problemie i zapraszają na bezpłatną naprawę.
Przedsiębiorca poinformował, że z powodu mikro zanieczyszczeń w użytym materiale, może dojść do pęknięcia sprężyny zaworowej w wielozaworowym układzie sterowania silnika ww. modeli marki Lexus. Objawia się to nierówną pracą silnika i zmienionym odgłosem tej pracy. W najgorszym przypadku może dojść do awarii silnika i nagłego zatrzymania pojazdu podczas jazdy. Problem ten na rynku polskim dotyczy 371 egzemplarzy samochodów marki Lexus, (numery VIN w załączniku).
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wadliwych aut zostaną powiadomieni listownie lub telefonicznie o problemie i zaproszeni się na bezpłatną naprawę wadliwego elementu.