Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Toyota AURIS HV wyprodukowane w Wielkiej Brytanii od 26.05.2010 r. do 09.05.2014r. oraz Toyota PRIUS + wyprodukowane w Japonii od 18.11.2011 r. do 10.11.2014 r. mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Poinformowano, że w ww. samochody wyposażone są w moduł mocy (IPM) w zespole falownika, będącego częścią hybrydowego zespołu napędowego. Moduł zbudowany jest z tranzystorów bipolarnych z izolowaną bramką (IGBT), pracujących miedzy innymi w układzie wzmacniacza napięcia. Ustawienia oprogramowania sterującego tym układem mogą powodować nadmierne obciążenia termiczne tych tranzystorów i w konsekwencji ich odkształcenie i uszkodzenie. Wystąpienie usterki zostanie zasygnalizowane przez lampki ostrzegawcze na desce rozdzielczej, a samochód może zostać przełączony w tryb pracy awaryjnej (jazda będzie mogła być kontynuowana, ale z ograniczoną mocą układu napędowego). W skrajnym przypadku może dojść do resetu pamięci modułu sterowania, co spowoduje zatrzymanie pojazdu podczas jazdy i zwiększenie ryzyka kolizji.
Kampanią naprawczą objęte są w Polsce 1 674 samochody (lista numerów VIN samochodów objętych kampanią).
Poinformowano, że w ww. samochody wyposażone są w moduł mocy (IPM) w zespole falownika, będącego częścią hybrydowego zespołu napędowego. Moduł zbudowany jest z tranzystorów bipolarnych z izolowaną bramką (IGBT), pracujących miedzy innymi w układzie wzmacniacza napięcia. Ustawienia oprogramowania sterującego tym układem mogą powodować nadmierne obciążenia termiczne tych tranzystorów i w konsekwencji ich odkształcenie i uszkodzenie. Wystąpienie usterki zostanie zasygnalizowane przez lampki ostrzegawcze na desce rozdzielczej, a samochód może zostać przełączony w tryb pracy awaryjnej (jazda będzie mogła być kontynuowana, ale z ograniczoną mocą układu napędowego). W skrajnym przypadku może dojść do resetu pamięci modułu sterowania, co spowoduje zatrzymanie pojazdu podczas jazdy i zwiększenie ryzyka kolizji.
Kampanią naprawczą objęte są w Polsce 1 674 samochody (lista numerów VIN samochodów objętych kampanią).