Przedsiębiorca poinformował, że w samochodach Renault Thalia wyprodukowanych w okresie od 08/11/2010 do 23/02/2011 włącznie, w fabryce w Bursa (Turcja), istnieje możliwość pęknięcia śrub mocujących kolumny kierownicy.
W czasie procesu produkcyjnego zastosowano śruby samogwintujące zamiast śrub M8x25. W przypadku pęknięcia śruby może to spowodować utratę punktu mocowania kolumny kierownicy. Co z kolei wiąże się z ryzykiem utraty panowania nad pojazdem i nieprawidłowego zadziałania poduszki powietrznej kierowcy w trakcie ewentualnego zderzenia.
Na rynku polskim sprzedano łącznie 290 egzemplarzy modelu Renault Thalia (numery VIN w załączniku).
Przedsiębiorca poinformuje właścicieli samochodów listem poleconym o zagrożeniu i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu dokonania wymiany śrub mocujących kolumnę kierownicy.
Polska
UOKiK: akcja serwisowa Renault Thalia
- Szczegóły
- Autor: UOKiK
Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Renault Thalia mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.