Renault Polska Sp. z o.o. powiadomiło Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Renault CLIO IV wyprodukowane od 05.03.2013 r. do 10.09.2014 r. w fabryce Bursa (Turcja), mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
Poinformowano, że w niektórych samochodach marki Renault CLIO IV istnieje możliwość przetarcia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego o krawędź osłony nadkola przedniego. Może to spowodować powolny lub gwałtowny wyciek płynu hamulcowego, co może skutkować zaświeceniem się kontrolki sygnalizującej spadek poziomu płynu hamulcowego poniżej stanu minimalnego, długim skokiem pedału hamulca oraz zmniejszeniem skuteczności układu hamulcowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 6 771 samochodów (lista numerów VIN samochodów objętych kampanią).
Przedsiębiorca poinformuje właścicieli samochodów listem poleconym o zagrożeniu
i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu dokonania stosownych czynności serwisowych (polegających na kontroli wzrokowej montażu osłony nadkola przy przewodzie hamulcowym dla dwóch kół przednich oraz gdy będzie to konieczne, wymianie odpowiednio przewodu hamulcowego i wadliwie zamontowanej osłony nadkola).
Poinformowano, że w niektórych samochodach marki Renault CLIO IV istnieje możliwość przetarcia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego o krawędź osłony nadkola przedniego. Może to spowodować powolny lub gwałtowny wyciek płynu hamulcowego, co może skutkować zaświeceniem się kontrolki sygnalizującej spadek poziomu płynu hamulcowego poniżej stanu minimalnego, długim skokiem pedału hamulca oraz zmniejszeniem skuteczności układu hamulcowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 6 771 samochodów (lista numerów VIN samochodów objętych kampanią).
Przedsiębiorca poinformuje właścicieli samochodów listem poleconym o zagrożeniu
i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu dokonania stosownych czynności serwisowych (polegających na kontroli wzrokowej montażu osłony nadkola przy przewodzie hamulcowym dla dwóch kół przednich oraz gdy będzie to konieczne, wymianie odpowiednio przewodu hamulcowego i wadliwie zamontowanej osłony nadkola).